رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصلی اسلامی آماده پذیرش آثار علاقه مندان به فرهنگ عاشورا است، اظهار داشت:  شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

شهلا مژده اضافه کرد: این کنگره به منظور  ارتقاء سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: شرایط شرکت در بخش شعر شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی بوده و در این بخش شعرا در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال می‌توانند آثار خود را به زبان فارسی ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: در بخش ویژه کنگره هم  شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع شهدای کردستان به ویژه شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

مژده یادآور شد: کنگره شعر عاشورایی در آستانه ماه صفر سال جاری برگزار  می‌شود و علاقه‌مندان  تا ۱۵ مهر امسال فرصت ارسال آثار خود به دبیرخانه کنگره را دارند.

9936

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.