مصطفی فرامرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ دستگاه از آمبولانس های تویوتا هایس مرکز هستند که به این سیستم مجهز شده و در بیمارستان های بعثت سنندج و بوعلی مریوان مستقر هستند تا به بیماران خدمات ارائه دهند.

وی افزود: این آمبولانس ها به بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی مجهز بوده و مخصوص انتقال نوزادان به بخش‌های ویژه و یا بین بیمارستانی است و شرایط داخل رحمی را برای نوزاد فراهم آورده و موجب کاهش مرگ و میر آنان می‌شود.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: این آمبولانس ها دارای تجهیزاتی از جمله صفحه نمایشگر دیجیتال برای تنظیم دما، رطوبت، میزان اکسیژن محیط و اکسیژن دریافتی نوزاد، مانیتور کنترل علائم حیاتی نوزاد و اکسی هود مخصوص برای نوزادانی که بیشتر نیاز به اکسیژن دارند، هستند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده در آینده نزدیک یک دستگاه دیگر از آمبولانس‌های اورژانس استان به این سیستم تجهیز و در بیمارستان بانه مستقر خواهد شد.

فرامرزی گفت: همچنین در حال حاضر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز اورژانس استان وجود دارد که دارای تجهیزات ویژه از جمله چند تخت مجهز بوده و قرار است تا پایان امسال یک دستگاه دیگر راه اندازی و در سقز مستقر شود.

نوزادانی که به هر دلیلی زودتر از موعود به دنیا می آیند توانایی تنفس گاز اتمسفر را ندارند و بنابراین به محیط شبیه ساز رحم مادرشان نیاز دارند تا اندام های آن ها با جو و اتمسفر زمین سازگاری پیدا کند، انکوباتور وسیله ای است که شرایطی مشابه رحم مادر برای نوزادانی که هنوز نیاز دارند تا در شرایط بدن مادر قرار داشته باشند را فراهم می کند.

اورژانس ۱۱۵ کردستان دارای ۵۸ پایگاه شهری و جاده ای، ۲ پایگاه موتورلانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و یک اتوبوس آمبولانس است.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.