مدیرکل انتقال خون کردستان عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از این تعداد ۲۳ اهداکننده برای اولین بار و ۱٥٦ نفر هم اهدا کننده مستمر خون بودند.

محمدسعید کریمیان افزود: از این تعداد ۱۷۷ نفر مرد و ۲۱ نفر زن بودند.

وی گفت: اکیپ سیار انتقال خون کردستان فردا هم در سریش‌آباد مستقر است و کسانی که امروز و فردا موفق به اهدا خون نشوند تا اربعین فرصت دارند در طرح نذر خون شرکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با بیان اینکه ماه های محرم و صفر زمان مناسبی برای کمک به بیماران با اهدای خون است، گفت: امسال طرح نذر خون در شهرستان های سنندج، سقز، بیجار، قروه و شهر سریش آباد اجرا می‌شود.

کریمیان افزود:در صورت فراهم بودن شرایط و استقبال اهداکنندگان خون تیم سیار اهدای خون در اربعین امسال در قروه مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه در مناسبت های دینی و مذهبی فعالیت سازمان انتقال خون بدلیل افزایش استقبال اهدا کنندگان بیشتر می شود، ادامه داد: ماه های محرم و صفر زمان ارزشمندی است تا ذخایر خونی برای مصرف بیماران تامین شود اما ازدحام اهدا کنندگان در روزهای خاص این فرصت را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: طرح نذر خون به‌منظور استفاده‌ صحیح از ظرفیت فرهنگی عموم هم‌استانی‌ها و پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کردستان خاطرنشان کرد: در طرح نذر خون از اهداکنندگان مستمر درخواست می‌شود، فرصت اهدای خون در روزهای خاص که آمار اهدای خون با افزایش چند برابری مواجه است را در اختیار اهداکنندگان بار اولی که برای این کار انسان دوستانه شوق دارند، قرار دهند.

در دهه اول محرم سال گذشته هزار و ۱۸۱ کیسه خون در کردستان اهدا شد که ۳۶۶ واحد آن را مردم سریش آباد در رزوهای تاسوعا و عاشورا اهدا کردند.
۹۹۳۷ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.