محمدرضا باشوکی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به درخواست مردم برای اهدای خون در ایام محرم، با هماهنگی سازمان انتقال خون کردستان، یک تیم ۱۰ نفره متشکل از ۲ پزشک، ۲ منشی و ۶ پرستار از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر روزهای شنبه و یکشنبه در این شهرستان مستقر شدند.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بیجار افزود: در روز اول حدود ۱۷۵ نفر از مردم به پایگاه انتقال خون مراجعه کردند و امروز نیز ۲۰۵ نفر که از این تعداد ۱۴۹ نفر روز شنبه و ۱۷۷ نفر روز یکشنبه موفق به اهدای خون شدند و ۵۴ نفر به دلیل مصرف دارو، بیماری و کهولت سن از شرکت در این امر خداپسندانه بازماندند.

وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون اضافه کرد: امسال با توجه به مشکلاتی که سال گذشته در روند اهدای خون پیش آمده بود، با برنامه ریزی و مدیریت صحیح، متقاضیان با نظم و ترتیب مناسب و بدون اتلاف وقت در این امر خدا پسندانه مشارکت کردند که حدود ۱۰۰ نفر از اهدا کنندگان بانوان بودند.

پیش از این و در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان از ۱۸۰ نفر متقاضی اهدای خون در بیجار، ۱۳۲ واحد خون کامل دریافت شد که ۱۴۰ نفر از متقاضیان مرد و ۴۰ نفر زن بودند و کمترین سن اهدا کنندگان ۱۸ سال و بیشتر سن نیز ۵۹ سال بود.

براساس اعلام سازمان انتقال خون کردستان، ۱۳ هزار و ۲۴۵ داوطلب از اول فروردین تا پایان مرداد امسال به مراکز اهدای خون ثابت و سیار در این استان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۵۴ موفق به اهدای یک واحد خون شدند.

انتقال خون کردستان دارای دو مرکز ثابت در شهرستان های سنندج و سقز است و خون مورد نیاز ۱۷ مرکز درمانی استان را تامین می کند.

شهرستان بیجار با ۸۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۲ کیلومتری شمال شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۹۹۴۳/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.