رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان روز یکشنبه گفت: محدودیت تردد و توقف تمام خودروها در سطح شهر سنندج شامل مسیرهای منتهی به میدان آزادی از جمله خیابان آبیدر از میدان مولوی کُرد، خیابان پاسداران، خیابان مولوی از میدان شهرداری تا سنه‌دژ، خیابان فلسطین از چهار راه فلسطین، مسیر خیابان فردوسی از ابتدای میدان آزادی تا چهار راه طالقانی، مسیرهای منتهی به خیابان فردوسی و میدان انقلاب از جمله خیابان امام (ره)، سه‌راه حبیبی و چهار راه انقلاب است.

سرهنگ رمضان نادری با بیان اینکه این محدودیت از ساعت هشت صبح روزهای تاسوعا و عاشورا تا پایان مراسم عزاداری اعمال می شود، اظهار داشت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی این محدویت‌ها را برای تسهیل در تردد، افزایش ضریب ایمنی عابران و عزاداران و ممانعت از مشکلات ترافیکی اعمال میکنند.

وی افزود: همچنین از ساعت ۱۲ شب روزهای قبل تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) نیز پارک و توقف خودرو در مسیرهای عزاداری یعنی از میدان فردوسی تا چهارراه طالقانی شهر سنندج ممنوع است.

محدوده ترافیکی جهت برگزاری دسته های عزاداری در بیجار از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه اعمال می شود که شامل بلوار امام خمینی (ره) حد فاصل اداره آموزش و پرورش تا میدان آیت‌الله فاضل گروسی، خیابان طالقانی حد فاصل پارک ۱۵ خرداد تا میدان آیت‌الله فاضل گروسی و میدان طالقانی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان افزود: خیابان توحید حد فاصل میدان طالقانی تا ابتدای خیابان فاضل و خیابان فاضل تا ابتدای خیابان مدرس تا میدان آیت‌الله فاضل گروسی از دیگر مناطقی است که در شهر بیجار دارای محدودیت ترافیکی است.

سرهنگ نادری گفت: محدودیت های ترافیکی شهر قروه برای روزهای تاسوعا و عاشورا نیز شامل چهار راه آیت الله خامنه ای تا میدان اتحاد از مسیر خیابان شریعتی، چهار راه آیت الله مدرس تا میدان اتحاد از مسیر خیابان سید جمال الدین، پارک شهید بهشتی تا میدان اتحاد از مسیر بلوار امام خمینی (ره) و میدان امام حسین (ع)، هلال احمر تا میدان اتحاد از مسیر خیابان شهید چمران است.

وی اظهار داشت: چهار راه حسینیه تا گلزار شهدا از مسیر خیابان حسینیه،  خیابان مهدیه به سمت خیابان آیت الله مطهری و خیابان سید جمال و  چهار راه آیت الله مدرس به سمت خیابان آیت الله مدرس به سمت منبع آب و گلزار شهدا (فقط در روز عاشورا) از دیگر نقاطی است که در این ایام دارای محدویت ترافیکی است.

۶۱۰ هیات مذهبی در کردستان آیین‌های ماه محرم را برگزار می کنند.

عزاداران حسینی همه ساله دهه اول محرم را به مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به سوگ می‌نشینند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.