محسن بیگلری شامگاه شنبه در نشستی پیرامون بررسی وضعیت راه‌های شهرستان بانه با اشاره به ضرورت باسازی راه‌های روستایی اظهار داشت: جاده روستاهای آلوت و جاده بله کی به کنده سور مهر ماه امسال به پیمانکار واگذار می شود و راه روستاهای بژی، میرحسام و هه لو پرشه نیز امسال تعریض و آماده آسفالت خواهد شد.

وی اضافه کرد: جاده بانه - سردشت، بانه - سوته «گردنه قرج دابان»، بانه - بوئین و مسیر شیپانه جو از دیگر راههایی است که باید برای بازسازی و آسفالت در اولویت قرار گیرند که بخشی از این راه‌ها امسال بهسازی می‌شود.

بیگلری افزود: بومی سازی در پروژه‌ها و بهره‌گیری از پیمانکاران بومی باعث پیشرفت در توسعه راه میشود چرا که ایشان به وعده‌های خود عمل کرده و در زمان تعیین شده پروژه‌ها را تحویل داده‌اند.

وی مهمترین عامل توسعه نیافتگی روستاهای بانه را نبود راه مناسب دانست و گفت: روستاهای این شهرستان ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ گردشگری دارند که بخاطر نبود راه دسترسی مناسب این ظرفیت ها ناشناخته مانده بنابراین مناسب سازی راه‌های روستای باید در اولویت قرار گیرد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای چهار بانده کردن جاده بانه - سقز نیز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتباراتی که در اختیار نمایندگان است به این مسیر اختصاص یافته که در هفته آینده فراخوان مناقصه قطعه چهار مسیر «کله شین» در این مسیر برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این ن شست گفت: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهار خطه کردن جاده بانه - سقز- سیرانبند پیش بینی شده اما تاکنون مجوز برگزاری مناقصه صادر نشده که با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار عملیات اجرایی این مسیر آغاز می‌شود.

محمدصدیق ثابتی با بیان اینکه در سفر معاون سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای جاده بانه - مریوان اختصاص یافت،  اظهار داشت: بازسازی راه‌های روستایی از شرح وظایف اداره راه و شهرسازی خارج شده اما از تمام ظرفیت‌های قانونی برای بازسازی و آسفالت راه‌های روستایی بهره می‌گیریم.

در شهرستان بانه ۴۸۱ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون ۲۳۰ کیلومتر آن آسفالت شده و شاخص آسفالت راهها در این شهرستان ۴۸ درصد است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.