دانش اگر در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا می کنند، این فرموده ارزشمند نبی مکرم اسلام(ص) درباره ایرانیان است و ایرانی تر از کُردها نمی توان پیدا کرد.

مردمی که در اصالت، فرهنگ و دستیابی به علوم روز دنیا همه مرزها را درنوردیده‌اند به عنوان مثال کوچر بیرکار نابغه ریاضی از روستاهای مریوان سال گذشته «جایزه فیدلز» را دریافت کرد و امسال هم به عنوان اندیشمند برتر جهان معرفی شد.

سنندج شهری با کارکرد بین‌المللی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان می گوید: در سند آمایش سرزمینی استان، سنندج کارکردی بین المللی دارد و دروازه ارتباطی کشورمان برای فعالیت‌های بین‌المللی به شمار می رود.

بهرام نصراللهی‌زاده روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری چهار کنفرانس ملی و بین‌المللی در دانشگاه کردستان، اظهار داشت: برگزاری چنین رویدادهایی به منزله ظرفیت‌سازی برای توسعه استان است و باید از این ظرفیت بهرهبرد.

وی این رویدادها را کار مشترک همه مجموعه مدیریتی استان تلقی کرد و افزود: دستاوردهای ارزشمند این کنفرانس ها در ابعاد مختلف می تواند به توسعه همه جانبه استان کمک کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به برگزاری چندین همایش ملی و بین‌المللی در سه سال اخیر در استان اشاره کرد و افزود: کردستان هنوز به معرفی بیشتر و بهتر نیاز دارد تا ذهنیت های نامطلوبی که درباره استان و امنیت آن در خارج از کشور وجود دارد، زدوده شود چرا که معرفی بد، بیشترین ضربه را به استان زده است.

فراهم سازی بستری برای ارتباط‌های علمی

رئیس دانشگاه کردستان هم در این نشست، اظهار داشت: میزبانی از رویدادهای علمی و پژوهشی زمینه‌ای برای توسعه فرهنگی، هنری و گردشگری استان است و لذا همه دستگاههای اجرایی باید به برگزاری مطلوب این همایش ها کمک کنند.

رحمت صادقی با بیان اینکه قرار است سنندج، شهر رویدادهای مختلف کشور شود، اظهار داشت: در قالب این کنفرانس ها کارشناسان و نخبگان ملی و بین‌المللی در کنار هم جمع می‌شوند و برقراری ارتباط برای تبادل تجربیات و یافته های علمی و پژوهشی بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان امسال میزبان ۶ کنفرانس علمی و پژوهشی میشود، اضافه کرد: یکی از رسالت‌های دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه نسل چهارم، مسئولیت پذیری اجتماعی است که با وجود همه کمبودها، سختی‌های آن را برای توسعه استان به جان می‌خریم.

همایش بین المللی باستان شناسی عصر آهن

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان هم در این نشست از برگزاری همایش بین المللی باستان شناسی عصر آهن در غرب و شمال غرب کشور به میزبانی سنندج خبرداد و گفت: کردستان از مناطق مهم عصر آهن در کشور است که بنا به پیشنهاد باستان‌شناسان برای معرفی استان در این زمینه، ین همایش برگزار می‌شود.

سید محسن علوی با اشاره به اینکه استان‌های همدان، کردستان، آذربایجان غربی، سمنان و کاشان از مهمترین مناطق کشور در زمینه عصر آهن به شمار می روند، اضافه کرد: همایش بین المللی باستان شناسی عصر آهن در غرب و شمال غرب کشور، با حضور هیاتی از بزرگترین کارشناسان داخلی و خارجی تشکیل و ۴۰ داوطلب خارجی برای بررسی این همایش داوطلب شدند.

وی تاکید کرد: به دلیل برخی مشکلات ۲۰ نفر از این تعداد در همایش حضور می یابند.

علوی یادآور شد: ۴۵ مقاله در این زمینه تایید و در ۶۰۰ صفحه آماده چاپ است و ۱۱ و ۱۲ آبان به در دانشگاه کردستان با حضور حدود ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار می شود.

همایش ملی شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی

همایش ملی شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی، دیگر همایشی است که دبیر اجرایی این همایش درباره آن گفت: این همایش ۲۷ آذر برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۱۵ مهر فرصت دارند تا مقالات خود را به این همایش ارسال کنند.

فرزاد پارسا به خدمات هزارساله فقه شافعی در ایران اشاره کرد و افزود: اشخاص بزرگی مانند خواجه نظام الملک در حوزه ادب و علم از بزرگان این فقه هستند که مراکز علمی بزرگی را در کشور تاسیس کرد.

پارسا از دانشگاه کردستان به عنوان یکی از سه مرکز رسمی کشور در زمینه فقه شافعی برشمرد و اضافه کرد: بیشتر مراکز و فعالیتها در این حوزه به صورت غیررسمی و سنتی است.

وی گفت: ۵۰۰ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب علوم دینی در این همایش شرکت خواهند کرد.

اولین همایش بین‌المللی  ورزش و توسعه پایدار

گروه تربیت بدنی دانشگاه کردستان با مشارکت دانشگاه سلیمانی اقلیم کردستان عراق، اولین همایش بین‌المللی  ورزش و توسعه پایدار را برگزار می‌کند.

هیمن محمدی دبیر اجرایی این همایش گفت: تاکنون ۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده و تا ۳۱ شهریور ارسال مقالات ادامه دارد.

وی افزود: مهمانانی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و آموزش پرورش و نیز انجمن های علمی ورزشی کشور در این همایش حضور می یابند.

اولین کنفرانس بین المللی گردشگری توسعه: چالش ها و راهبردها

دانشگاه کردستان ۱۰ و ۱۱ آبان میزبان یک همایش بین المللی دیگر با عنوان اولین کنفرانس بین المللی گردشگری توسعه: چالش ها و راهبردها خواهد بود.

دبیر اجرایی این همایش اظهار داشت: اولین کنفرانس بین المللی گردشگری توسعه: چالش ها و راهبردها، توسط گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه کردستان و دانشگاه پلی تکنیک اقلیم کردستان عراق برگزار می شود.

خبات نسایی افزود: این کنفرانس در جنبه علمی برگزار می‌شود و قطب علمی گردشگری ایران، دانشگاه علامه تهران برای برگزاری آن مشارکت می کند.

وی با بیان اینکه پنج سخنران از اروپای غربی با زیرساختهای فناوری اطلاعات با این همایش در ارتباط خواهند بود افزود: ۷۰ مقاله برای این کنفرانس دریافت شده که ۴۰ مقاله تایید و ۱۸ فقره آن به صورت سخنرانی ارائه می شود.

این همایش ۱۰ مهمان برجسته خارجی خواهد داشت.

تنوع رشته ای زمینه ای برای ارتباط دانشگاه با جامعه

رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه کردستان هم د این نشست به فعالیت‌های امسال این دانشکده به تناسب رسالت مسئولیت پذیری اجتماعی و کارفرینی دانشگاه کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس ها کمک شایانی به بسترسازی برای تحقق این رسالت می کند.

خالد احمدزاده تنوع رشته ای در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این در تقویت ارتباط دانشگاه با بدنه جامعه  تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی به برگزاری همایش مشترکی به میزبانی دانشگاه سلیمانیه عراق هم اشاره کرد و گفت: سومین کنفرانس بین المللی رشد ئ توسعه اقتصادی پایدار ۲۲ و ۲۳ آبان در این دانشگاه و با مشارکت دانشگاه کردستان برگزار می شود.

۹۹۳۷ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.