ثبت سفارش مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از یکم دی سال ۹۷ به سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها تفویض اختیار شده که این امر باعث تسهیل در کار تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۲۶۰ مورد ثبت سفارش مواد اولیه برای ۴۸ واحد تولیدی استان به مبلغ ۱۷۴ میلیون یورو تایید شده است.

محمد دره‌وزمی اضافه کرد: ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای تولیدی استان در این سازمان هیچ موقع معطل نشده و نخواهد شد و در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ماه ۲ هزار و ۵۰۰ تُن مواد پتروشیمی برای واحدهای تولیدی استان از بورس ثبت سفارش می‌شود، افزود: ۴۰ واحد تولیدی در استان برای تولید محصول نهایی خود مواد پتروشیمی مصرف می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یکی از مهمترین اقدامات و پیگیری‌های این سارمان را اجرای طرح‌های بزرگ در استان دانست و گفت: در همین راستا طرح طلای زرکوب با ایجاد بیش از یک هزار نفر اشتغال مستقیم، کارخانه‌های لاستیک بارز، پتروشیمی، کنسانتره سنگ آهن در استان اجرایی شده است.

دره‌وزمی با اشاره به اینکه از دیگر اولویت‌های این سازمان جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است، تاکید کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی چون خواهان دریافت تسهیلات نیست، بیشتر مورد نظر مسئولان است.

۷۹۸ واحد صنعتی در استان  وجود دارد که از این تعداد ۶۳۹ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۵۹ واحد هم غیر فعال است.

اشتغال اسمی واحدهای صنعتی استان ۱۵ هزار و ۷۵۳ نفر و اشتغال واقعی آنها هم حدود ۱۲ هزار نفر است.

حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی استان زیر ۱۰ نفر، ۴۴ درصد بین ۱۰ تا ۵۰ نفر، ۳.۵ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۲.۵ درصد از واحدها بالای ۱۰۰ نفر اشتغال دارند.

۹۹۳۶/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.