راشین جمشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام تقویت بخش خصوصی در حوزه گردشگری را به دنبال داشته و موجب کمک به توسعه گردشگری مدرن در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد سازمان طی چند سال گذشته در زمینه صنایع دستی، بوم‌گردی، بافت‌های فرسوده و ثبت‌های جهانی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، افزود: توجه به مناطقی که از نظر گردشگری کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه های مهم این سازمان طی چند سال گذشته بوده که به خوبی اجرا شده است.

جمشیدی اضافه کرد: فعالیت انجمن راهنمایان حرفه‌ای تخصصی در معرفی مناطق ناشناخته گردشگری و روستاهای هدف گردشگری از آنجا که این افراد به صورت تخصصی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم را در این حوزه دیدند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی در خصوص انتظار آنها از وزارتخانه میراث فرهنگی گفت: حمایت بیشتر از این بخش و بخش خصوصی در جهت توسعه گردشگری از جمله خواسته‌های آنها از وزارتخانه جدید التاسیس میراث فرهنگی است.

فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری کردستان از مونسان حمایت کردند

جمعی از فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری کردستان در قالب انجمن ها و جوامع صنفی با امضای نامه‌ای حمایت خود را از انتخاب علی اصغر مونسان به عنوان گزینه معرفی شده  دولت برای تصدی پست وزیر میراث فرهنگی اعلام کردند.

جامعه هتلداران کردستان، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن صنفی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، جامعه حرفه‌ای راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، جامعه موسسات آموزشی گردشگری کردستان و جامعه اقامتگاه های بوم گردی کردستان در نامه ای خطاب به مجمع نمایندگان کردستان حمایت خود را از برنامه‌های علی اصغر مونسان برای مدیریت وزارت میراث فرهنگی اعلام کردند.

در این نامه با اشاره به نگاه ویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به توسعه محور غرب و بخصوص کردستان آمده است: بخشی از رونق اقتصادی روستاهای هدف گردشگری کردستان در دوران مدیریت مونسان در سازمان میراث فرهنگی محقق شد.

فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری کردستان همچنین آورده اند: در اولویت قرار دادن ثبت جهانی هورامان گامی بلند در جهت رونق گردشگری منطقه بوده که به سرانجام رسیدن آن می تواند توسعه زیرساخت های استان کردستان را نیز به همراه داشته باشد.

آنان با اعلام حمایت از مونسان از مجمع نمایندگان استان در مجلس شورا ی اسلامی خواستند در مسیر اجرای برنامه های توسعه ای حوزه گردشگری در وزارت میراث فرهنگی همراهی کنند.

رئیس جمهوری دوشنبه چهارم شهریورماه ۱۳۹۸ در نامه‌ای علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری معرفی کرده و براساس گزارش‌ها جلسه رای اعتماد به این وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی سه‌شنبه برگزار می‌شود.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.