محمدحسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت شهر دیگر استان به دلیل اینکه پیش از این روستا بوده اند، هنوز خدمات واگذاری انشعاب فاضلاب در آن اجرا نشده اما این کار به تدریج صورت می‌گیرد.

وی میزان جمعیت شهری زیرپوشش خدمات شبکه فاضلاب شهری استان را ۹۵، ۵۹ درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در بدو تاسیس شرکت آبفا (۱۳۶۹) در کردستان ۷۳ درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان یادآور شد: تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در مدار بهره برداری ۶ مورد و ۱۳ آزمایشگاه فاضلاب نیز در استان فعال و در حال بهره برداری است.

محمدی با بیان اینکه طول شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب کردستان یک هزار و ۹۳۲ کیلومتر است، اضافه کرد: طول شبکه انشعابات، شبکه توزیع و خطوط انتقال آب نیز به پنج هزار و ۲۸۸ کیلومتر رسیده است.

وی ظرفیت تامین آب شرب سالانه در کردستان را ۱۴۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تعداد پنج تصفیه خانه آب شهری و ۱۵ آزمایشگاه آب در استان فعالیت دارد.

از جمعیت شهری یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری کردستان ۱۰۰ درصد آن در ۲۷ شهر استان تحت پوشش شرکت آبفا هستند و این شرکت دارای ۳۷۱ هزار فقره انشعاب آب، ۳۴۰ هزار انشعاب فاضلاب است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.