هیوا لهونیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اصلاح شبکه برق روستایی کردستان ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم امسال ۲۰۰ میلیارد ریال آن تامین شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برق ۴۴ درصد روستاهای این استان تکخوانی شده است، اضافه کرد: از یک هزار و ۶۹۴ روستای بهره‌مند از نعمت برق، ۷۵۰ روستا تکخوانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: برق ۹۴۴ روستای این استان به صورت بازفروش است و برنامه ریزی شده امسال تعدادی از این روستاها را به تکخوانی تبدیل کنیم.

لهونیان به وجود ۶ هزار و ۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد این شبکه معادل یک هزار و ۵۲۷ کیلومتر آن فرسوده است و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۰ هزار و ۵۸۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط برق در استان داریم که ۱۴ درصد آن یعنی یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر فرسوده است و باید اصلاح شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان افزود: ۱۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه ترانس برق در استان وجود دارد که ۹ درصد آن معادل یک هزار و ۱۷۰ دستگاه نیازمند اصلاح است، ضمن اینکه در مجموع بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اصلاح شبکه فرسوده برق کردستان نیاز است.

شرکت توزیع نیروی برق کردستان به ۶۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و ادارات خدمات می‌دهد و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

۷۳۵۵ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.