معاونت مهندسی شرکت توزیع نیرو برق اهواز بیان داشت: اهواز در منطقه گرم و خشک ایران واقع شده که باعث خوردگی تجهیزات بتونی و پایه های برق و فرسودگی زودهنگام آنها و در نتیجه بروز ناپایداری شبکه فشار متوسط برق در مسیرهای روستایی میشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی عیداوی افزود: کمبود بارش، وزش طوفان و هجوم بادهایی با سرعت ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت در اهواز طی سالهای اخیر باعث آسیب جدی به شبکه شده است و نمونه آن را در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بودیم که باعث سقوط پایه های فرسوده و خاموشی های بلند مدت در نقاط مختلف شهری و روستایی شد.

  وی تصریح کرد: بدلیل کمبود نقدینگی و عدم تناسب درآمدهای انشعاب با هزینه ها، توسعه و اصلاح شبکه متناسب با نیازتامین نگردید که این امر موجب افزایش فرسودگی شبکه شد لذا با اصلاح مکانیکی و الکتریکی شبکه تلاش داریم تا در بحرانهای احتمالی با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه شویم.

معاونت مهندسی برق اهواز در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: عملیات اصلاح شبکه فرسوده برق تعداد ۳۰ روستا شامل مسیر خماسی و دغاغله، سید معین و بروایه، دب حردان و صفحه، فارسیات، طویبه و حزبه، طراح، مسیر بندقیر، مسیرعنافچه با تعویض تعداد ۶۱۴ اصله پایه بتونی فشار متوسط در مناطق یک، دو، چهار، حمیدیه، کارون و باوی به پایان رسید.

 عیداوی در خصوص اعتبار عملیات انجام شده گفت: این پروژه با اعتبار ۱۷میلیارد ریال و از محل موافقت نامه اصلاح و بهینه سازی روستایی بند (ه) عوارض برق انجام و تقدیم روستائیان شریف این مناطق شد.

 وی در پایان تصریح کرد: برای تکمیل و رفع فرسودگی کامل شبکه برق روستاهای کلانشهر اهواز ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است که به صورت ویژه در حال پیگیری و جذب اعتبارات مورد نظر از توانیر هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.