16 مردادماه امسال بود که پرستو دختر نوجوان سنندجی به علت درد در ناحیه شکم به بیمارستان رفت اما هرگز به خانه برنگشت. ماجرای این حادثه تلخ را از زبان خانواده و مدیر مدرسه اش می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستو نصیری دانش‌آموز پایه نهم دبیرستان دخترانه شهید بهمنی محله عباس‌آباد سنندج ۱۶ مردادماه برای مداوا به بیمارستان تامین اجتماعی این شهر مراجعه کرد. او ساعت ۱۴:۲۷ دقیقه روز چهارشنبه ۱۶ مرداد، پذیرش و ساعت ۱۷:۴۰ دقیقه به اتاق عمل برده شد. که بعد از عمل فوت کرد.

آرزو نصیری خواهر دانش آموز متوفی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره فوت خواهرش به خبرنگار ایلنا می گوید : خواهرم 15 مرداد ماه دچار درد از ناحیه شکم شد آنقدر که از شدت درد به خودش می پیچید و مدام حالت تهوع داشت. شب مادرم، پرستو  را به بیمارستان بعثت سنندج برد. خواهرم هنگام ویزیت، به دکتر می‌گوید که از ظهر که از کلاس آموزشی زبان به منزل برگشته مدام حالت تهوع دارد و خودش احساس می کند گرما زده شده و میل به خوردن هیچ چیزی ندارد.

وی ادامه داد: پزشک برایش آمپول و قرض تجویز می کند و می گوید مورد خاصی نیست گرمازده شده ای و اگر این آمپول ها را برایت تزریق کنند حالت بهتر می شود، تا چند ساعت هم چیزی نخورید. اما خواهرم تا صبح حالش بدتر شد. فردا صبح  16 مرداد ماه او را به  بیمارستان تامین اجتماعی بردیم  مادرم به دکتر  گفت از دیروز  که پرستو را به بیمارستان بردیم حالش بدتر شد.

خواهر پرستو می گوید: دکتر به مادرم گفت چطور پزشک بیمارستان بعثت برای دخترتان آزمایش ننوشته است که بیماری دخترتان را تشخیص دهد .دخترتان کیسه صفرایش مشکل پیدا کرده و پاره شده و باید به اتاق عمل جهت جراحی منتقل شود. بعد از یک ساعت و نیم بعد از اتاق عمل به بخش آی.سی.یو منتقل شد. اما موضوع مهم این است که خواهرم را عمل جراحی نکردند زیرا  زمانی که  پیکر خواهرم را غسل دادیم هیچ گونه آثار جراحی بر روی بدن وی بجز آثار کالبد شکافی نبود.

وی با گله مندی از برخی اظهار نظرهای بی اساس عوامل بیمارستان و درج شدن آنها در برخی از رسانه ها در مورد مرگ خواهرش گفت: اینکه علت مرگ خواهر پانزده ساله ام را به دلیل خودکشی، مصرف مواد و ... اعلام کرده اند بسیار ناراحتیم چرا باید دختری که هیچ مشکلی نداشته دست به چنین اقدامی بزند.

وی عنوان کرد: پزشکی قانونی به ما گفتند که برای نتیجه قطعی علت مرگ خواهرم باید منتظر تماسشان بمانیم ولی ما کوتاه نخواهیم آمد و از عوامل بیمارستان بعثت و تامین اجتماعی  شکایت خواهیم کرد. هرچند خواهرم زنده نخواهد شد ولی حتما برای آرامش روحش شکایت و ماجرا را تا آخر پی گیری می کنیم.

کتان شیخ احمدی مدیر مدرسه دخترانه شهید بهمنی نیز در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: پرستو 3 سال دانش‌آموز  این مدرسه بود،  این دانش آموز در یک خانواده بسیار محترم 7 نفره زندگی می کرد که پدرشان 2 سال پیش فوت کرده بود.

شیخ احمدی افزود: این دانش آموز متوفی از بهترین شاگردان مدرسه ما بود و هیچ گونه مورد اخلاقی نداشت و واقعا جای تاسف است که عوامل پزشکی و بیمارستانی بخواهند برای بازکردن موضوع از سر خودشان به چنین دختری تهمت بزنند.

به گفته افشین احمدی رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج، به تشخیص پزشک معالج، بیمار برای عمل جراحی «کیسه صفرا» به اتاق عمل برده شد، اما ساعتی بعد از عمل، بیمار فوت شد.

احمدی، گفت: مراجعه کننده به دلیل فشار پایین و بی‌حالی از سوی پزشک معالج در بیمارستان، بستری و با انجام آزمایش و سونوگرافی مشخص شد که در شکم وی مایعی وجود دارد و این موضوع باعث شد پزشک برای تشخیص مایع موجود در بدن بیمار، وی را به اتاق عمل انتقال دهند.

وی تایید کرد: بعد از تشخیص پزشک، مشخص شد هیچ گونه پارگی و سنگ صفرا در بدن بیمار وجود ندارد، اما در انجام آزمایشات، «کبد و قلب» بیمار در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

احمدی یادآور شد: برخی از متخصصان قلب و بیهوشی بعد از ویزیت بیمار تشخیص دادند که بیمار به احتمال بالای ۹۰ درصد فوت کند، در نهایت بیمار ۷ ساعت بعد از خروج از اتاق عمل به دلیل ایست قلبی فوت کرد.

به گفته وی، کمیته مردمی بیمارستان تامین اجتماعی سنندج روز شنبه ۱۹ مرداد با حضور شماری از پزشکان، تشکیل و در آن دلیل مرگ این نوجوان بررسی و علت مرگ «مسمومیت یا نارسایی کبد» تشخیص داده شد.

اگرچه رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج منکر هرگونه قصور پزشکی به بیمار است و با تاکید می‌گویند که  هیچ‌گونه قصور پزشکی در ارائه خدمات بیمارستانی وجود نداشته است  اما خانواده این دانش‌آموز متوفی علت مرگش را موارد دیگری اعلام می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.