رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره ای اترک برای کاهش حضور دلالان و عرضه مستقیم محصولات تولید داخلی به مصرف کنندگان روستایی و نیز کاهش هزینه های حمل و راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۴ واحد از این فروشگاه ها در شهرستان های استان راه اندازی شده که سقز با چهار واحد و دیواندره با سه واحد بیشترین سهم را دارند.

وی افزود: به صورت میانگین در فروشگاه‌های راه اندازی شده در روستاهای بزرگ سه نفر و سایر مناطق ۲ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند و سازمان تعاون روستایی در نظر دارد تعداد این فروشگاه‌ها در استان را به ۵۰ مورد برساند.

اسکندری یادآور شد: ۲ واحد از ۱۴ واحد فروشگاهی این استان در سال جاری و در روستاهای ذزلی اورامان و وینسار قروه راه‌اندازی شده و هم اکنون نیز در شهرستان های دیواندره، قروه و بیجار،  ایجاد واحدهای دیگر این فروشگاه‌ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی یارانه ای در سطح روستاهای استان از دیگر اهداف راه‌اندازی این فروشگاه‌هاست، تاکید کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ تُن انواع محصولات یارانه ای دولت در جمع روستاییان کردستان در این فروشگاه‌ها توزیع شده است.

راه اندازی فروشگاه اترک ایده‌ای از استان کردستان بود که به دستور رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور ایجاد این فروشگاه‌ها در چند استان دیگر هم در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان تعاون روستایی کردستان هم اکنون حدود ۱۸۰ هزار نفر سهامدار دارد که در شرکت های تعاونی آن سهم دارند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.