آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در سنندج اظهار داشت: ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌ها و سر فرود نیاوردن آن سبب شد نمود ابرقدرتی آمریکا شکسته شود. 

وی تاکید کرد: داشتن تقوا موجب مقاومت در مقابل شیاطین  می‌شود و خداوند برای جامعه مقاوم نعمات خود را ارزانی می‌کند و به آنها عزت و پیشرفت می‌بخشد.

آیت الله حسینی شاهرودی یادآور شد: در ۴۰ سال عمر نظام اسلامی و با بررسی آمارها پیشرفت‌های مادی و معنوی و رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی در جهان دیده می‌شود.

وی با اشاره به وقایع اخیر منطقه افزود: پس از برخورد با کشتی متخلف انگلیسی در خلیج فارس و ناتوانی ناو جنگی این کشور در مداخله، امپراطوری دریایی انگلیس هم از بین رفت و شرکت‌ها دیگر با پرچم انگلیس تردد نمی‌کنند که این نشان دهنده عزت و قدرت کشورمان است.

آیت االله حسینی شاهرودی یادآور شد: همه دستاوردهای مادی و معنوی کشور و پیشرفت‌ها در بخش‌های مختلف علمی و نظامی نتیجه وجود رهبری شجاع و مدبر است. 

وی اضافه کرد: آمریکا با توطئه اخیر خود تلاش کرد مسئله فلسطین را به نفع اسرائیل حل کند که رهبر معظم انقلاب آن را به جنایت تعبیر کردند اما همه ترفندهای دشمن در مقابل مقاومت محکوم به شکست است. 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه جنگ اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند اما همزمان در جبهه جنو فرهنگی نیز فعالیت می‌کنند افزود: در این شرایط باید حرکت و تلاش بیشتری داشته باشیم و به رونق تولید کمک کنیم.

وی گفت: پیروزی انسان بر نفس خود و شیطان دلیل عید خوانده شدن این روز است و امیدواریم همه در این امتحان‌های الهی سربلند بیرون بیایند.

 آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع عید قربان امتحان شدن در آن است، اظهار داشت: امتحان‌ها به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد ما در مسائل اقتصادی و سیاسی امتحان می‌شویم. 

 وی تاکید کرد: آنچه در امتحان شدن حضرت اسماعیل روی داد نشان داد دستور خدا بر همه چیز مقدم است و ترجیح دارد.

 ‏۶۱۰۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.