کاظم ایمان زاده روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سنندج اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در حوزه مطبوعات  ورود افرادی به این عرصه با راه اندازی شبکه‌های اجتماعی است که مخاطب را جذب کرده و به نوعی ذائقه آنان را تغییر و یا حتی خراب کرده اند.

وی افزود: فعالیت این افراد به نحوی است که بسیاری از مدیران بیشتر از رسانه‌های رسمی جوابگوی این شبکه‌ها بوده و در کنار آنان فعالیت‌های آنان براحتی می گذرند.

رئیس خانه مطبوعات کردستان تاکید کرد: باید تلاش شود این افراد که بصورت جدی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند شناسایی و به سمت رسانه‌های رسمی سوق داده شوند تا این مشکل و بحران رفع شود.

وی در ادامه به فعالیت خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که خانه مطبوعات انجام داد با حمایت های استاندار و سایر مسئولان برگزاری جشنواره مطبوعات کردی برای نخستین بار بود.

ایمان‌زاده افزود:  در سطح استان جشنواره‌های مختلف فرهنگی و غیره برگزار می شد که در این میان بحث روزنامه‌نگاری کُردی خالی بود و برگزاری این جشنواره  زمینه ای فراهم کرد که در آینده به روزنامه نگاری کُردی نگاهی حرفه‌ای تر وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: خانه مطبوعات استان در حوزه رفاهی نیز با حمایت مسئولان دستگاه های مختلف اقداماتی هر چند اندک برای خبرنگاران انجام داده که تلاش می‌شود با همکاری و هماهنگی اعضای هیات مدیره و حمایت مسئولان اقدامات این حوزه بیشتر شود.

رئیس خانه مطبوعات کردستان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در حوزه مجوزها انجام و فضا برای فعالیت رسانه‌های مختلف باز شد و از لحاظ کمی با رشد مواجه شدیم اما این رشد از لحاظ کیفی مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر رسانه‌های ما دچار بحران کمبود مخاطب شده‌اند و تیراژ روزنامه هاکم شده است و حتی سایت های خبری و آنلاین و الکترونیک نیز با این مشکل مواجه شده‌اند.

ایمان‌زاده یادآور شد: مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در کشور وجود دارد بخش های مختلف را در بر گرفته و مطبوعات هم از این معضل در امان نمانده است اما جدای از این مساله عدم تولید محتوا مشکل رسانه‌های امروزی است‌.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی هم در این زمینه تاثیر گذار هستند اما این مسأله در تمام دنیا وجود دارد و باید خودمان تلاش کنیم این مشکلات را برطرف کنیم.

رییس خانه مطبوعات کردستان گفت:  یکی دیگر از مشکلات این است که خانه مطبوعات یک نهاد صنفی به تمام معنا نیست و بی شک مجموعه ای که کاملا صنفی نباشد قدرت اجرایی هم ندارد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود خانه مطبوعات به سمت نهادی کاملا صنفی پیش برود و مجوز رسانه‌ها نیز توسط این افراد که خود در بطن کار هستند صادر شود.

ایمان‌زاده به راه اندازی صندوق اعتباری برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این صندوق تلاش می شود تسهیلات ضروری در اختیار این قشر قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۵۰ رسانه رسمی در  استان افزود:  در حال حاضر ۱۸۰ فعال رسانه ای در استان وجود دارد و ۱۴۰ نفر عضو خانه مطبوعات استان هستند.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.