رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان گفت: 59 مراسم ویژه عرفه در مساجد، حسینیه و هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود .

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان نورعلی خزاعی با بیان این خبر اظهار کرد: دعای پر فیض عرفه دعای منسوب به امام حسین(ع) است که در نهم ذی‌الحجه مسلمین و محبان حضرت در عرفه و صحرای عرفات و نیز در مساجد مناطق دیگر قرائت می‌کنند .

وی با بیان اینکه این دعا در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی بسیار است، افزود: دعای عرفه به دلیل محتوای غنی و عارفانه‌اش همواره مورد توجه هیئات مذهبی کشور قرارگرفته و در آستانه ورود به ماه محرم خود یک نوع آمادگی و تذهیب نفس برای اعضای هیئات مذهبی است .

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان عنوان کرد: اثرات دعای عرفه را می‌توان در خداشناسی، امام شناسی و ارادت بر رسول خدا(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تضرع به درگاه خداوند متعال و اقرار به گناهان و توبه و انابه و درخواست عفو و روی آوردن به صفات پسندیده و اعمال خیر دانست .

وی با بیان اینکه دعای عرفه فرصتی برای تمام کسانی است که در ممالک اسلامی دارای جایگاه و مقام و موقعیت و مسوولیتی هستند، یادآور شد: این دعا تجدید عهد و پیمانی است با پروردگار و شناخت و تحکیم ارتباط بیشتر با مردم و جامعه اسلامی و توجه به آخرت و اظهار عقیده قلبی که همواره مورد تاکید بزرگان دین اسلام بوده است .

خزاعی با اعلام آمادگی برای هرچه با شکوهتر برگزار کردن این مراسم معنوی و تقریبی، از عموم مردم ایران اسلامی به‌ویژه جوانان دعوت کرد ضمن اطلاع‌رسانی عمومی، در مراسم دعای عرفه حضور پرشور داشته باشند .

وی از اعلام آمادگی 75 هیئت مذهبی در استان خبر داد و گفت: این هیئات با همکاری هم 59 مراسم عرفه را در سطح شهرهای استان کردستان برگزار می‌کنند .

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان اضافه کرد: دو مراسم در سنندج، 25 مراسم در قروه، 25 مراسم در بیجار و در سایر شهرهای استان یک مراسم دعای عرفه در سطح مساجد، هیئات مذهبی و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد .

گفتنی است، مراسم قرائت دعای عرفه عصر فردا 20 مرداد ماه جاری از ساعت 16 تا 18 عصر در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برپا می‌شود .



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.