آرش حسین پناهی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کردستان ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: ایرنا از جمله رسانه های حرفه ای است که کار خود را براساس واقعیت ها انجام می دهد.  

وی با بیان ا ینکه وجه تشابه کار خبرنگاری با پزشکی است و خبرنگاران نیز در حوزه اطلاع رسانی بدون در نظر گرفتن قومیت، زبان، فرهنگ و افکار افراد به انعکاس واقعیت ها می‌پردازند، افزو د: انتظار جامعه از رسانه شفاف سازی و پرهیز از سیاه نمایی است.

حسین پناهی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها در کنار تلاطم اخبار و اطلاعات، نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی و روشنگری ذهن و اندیشه مردم دارند، اضافه کرد: خبرنگار، منصف و حرفه ای است و بستر و راه را برای جامعه روشن می‌کند تا مردم در دریافت اخبار به بیراهه نرفته و دچار انحراف نشوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان یادآور شد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در راهنمایی جامعه دارند و خط مشی را برای مردم تعیین  می کنند تا در عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی ابهام و سردرگمی وجود نداشته باشد.

وی با تبریک رو ز خبرنگار به همه اهالی رسانه استان کردستان اظهار داشت: روز خبرنگار فقط ۱۷ مرداد نیست بلکه در طول سال نمود واقعی و ظاهری دارد و مردم هر روز به صورت تخصصی و سنتی اخبار را از مجاری مختلف دنبال می کنند که این نشان از اهمیت کار رسانه و اطلاع رسانی دارد.

حسین پناهی با اشاره به اینکه این استان دارای نیروهای خوب و توانمندی در عرصه رسانه و خبر است، اضافه کرد: همه خبرگزاری ها و مطبوعات استان از حرفه ای‌ترین گروه های خبری کشور هستند و علیرغم مشکلات مالی و معنوی در این عرصه به خوبی انجام وظیفه می‌کنند.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.