مشاور طرح های فراگیر معاونت جوانان  وزارت ورزش و جوانان گفت: جهاددانشگاهی با توجه به رسالت علمی  که دارد می تواند در این طرح ها موفق باشد و امیدوارم جوانانی که در این مرکز رشد حضور دارند از توانایی های این مجموعه علمی و پژوهشی بهره کافی را ببرند.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، مرتضی اسلامی منش در بازدید از مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه بالغ بر 100 هزار جوان تحصیلکرده بیکار در کردستان وجود دارد، گفت: ارائه طرح راه اندازی مرکز رشد و شکوفایی از سوی جهاددانشگاهی کشور مطرح و با توجه به بررسی های انجام شده این مهم به صورت پایلوت در چهار استان مرزی انجام گرفته است.

وی ضمن اشاره به اینکه جهاددانشگاهی از بار علمی بالایی برخوردار است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی با توجه به رسالت علمی که دارد می تواند در این طرح موفق باشد و امیدوارم جوانانی که در این مرکز رشد حضور دارند از توانایی های این مجموعه علمی و پژوهشی بهره کافی را ببرند.

مشاور طرح های فراگیر  معاونت جوانان وزارت ورزش در ادامه به برگزاری استارتاپ هایی در زمینه دامپروری و کشاورزی اشاره و بیان کرد: بحث دامپروری و کشاورزی ظرفیت مهمی در این دیار است اگر ایده جوانان و برگزاری استارت آپ ها در این مسیر باشد ما می توانیم در آینده شاهد ایده های خوبی باشیم.

وی در پایان یادآور شد: راه اندازی این مراکز در 4 استان کشور در حال حاضر نوپاست و ما انتظار زیادی از تیم ها نداریم و اگر تنها فقط 5 ایده بتوانند روانه بازار کنند برای ما کفایت می کند.

در ادامه این نشست چیا سهراب نژاد رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه مراکز رشد و شکوفایی می تواند جوانان را به سمت اشتغال پایدار سوق بدهد، گفت: امروز خوشحال هستیم که این طرح در استان های اجرایی شده است که همیشه جوانان از نبود امکانات گلایه داشته اند حال با فراهم آمدن چنین مراکزی امیدواریم شاهد رشد ایده های جوانان باشیم.

سهراب نژاد با بیان این مهم که جهاددانشگاهی بهترین امکانات سخت افزاری و برترین مدرس های حوزه کارآفرینی را در اختیار تیم ها قرار می دهد، ذکر کرد: رسالت جهاد دانشگاهی کردستان در راه اندازی این مراکز ایده یابی و پرورش ایده ها است و امیدواریم با برنامه ریزی های که داریم بتوانیم این جوانان را به کارآفرینان موفقی در جامعه تبدیل بکنیم.

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.