رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: جهاددانشگاهی با نیروهای جوان خود می‌تواند به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کند و مورد استفاده قرار گیرد.

بهرام نصراللهی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مولود انقلاب است که در حوزه آموزش عالی نیز الگوی منحصربه‌فردی بوده است.

وی افزود: هرچند بخشی از اعتبارات این نهاد دولتی بوده اما خوشبختانه وابسته به بودجه عمومی دولت نیست و از محل درآمدهای درون سازمانی خود را ارتزاق می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد: جهاددانشگاهی، پژوهش‌های ارزشمندی را انجام داده و پژوهشگاه رویان در اصفهان جزو کارهای شاخص این نهاد است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی استان نیز در حوزه کارهای پژوهشی اقدامات خوبی را انجام داده که پیوست اجتماعی و فرهنگی چندین پروژه عمرانی از جمله آن بوده و همچنین در حوزه آب و خشکسالی نیز چندین پژوهش موثر را داشته است.

نصراللهی زاده در ادامه با بیان اینکه خوشبخانه این نهاد در بخش‌های دیگری از جمله مشاغل خانگی نیز ورود پیدا کرده که بسیار ارزشمند است، افزود: جهاددانشگاهی به نوعی الگوی جدیدی از تلفیق دستاوردهای پژوهشی و استفاده از آنها در فعالیت‌های اقتصادی بوده که برای مردم ملموس و قابل استفاده است .

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در بخش آموزش عالی این است که فعالیت‌های پژوهشی و علمی کمتر در خدمت توسعه قرار گرفته است اما عملکرد جهاددانشگاهی در این زمینه قابل اهمیت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ذکر کرد: اکنون در حوزه فناوری و علم و دانش، دوران ایده پردازی و تبدیل ایده ها به تجاری سازی فرا رسیده است. جهاددانشگاهی با نیروهای جوان خود می‌تواند به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کند و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همچنین در راستای تحقق گام دوم انقلاب، جهاددانشگاهی با ظرفیت‌های خاص خود می‌تواند موثر واقع شود، گفت: جهاددانشگاهی نهادی علمی با نیروی انسانی خوش فکر، مشتاق و باانگیزه است که به اعتقاد من در ایجاد ارتباط بین حوزه پژوهش و دانش موفق عمل کرده است.

نصراللهی زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگر پژوهش‌های ما مسئله محور باشد قطعا در راستای حل مشکلات موفق خواهیم شد که جهاددانشگاهی با تجربه چندین دهه‌ای خود در حال بالندگی است. دستگاه های اجرایی هم باید به کمک این نهاد بیایند، بخصوص در فناوری‌های نوین و دانش بنیان که آینده کشور در این بخش رقم خواهد خورد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.