ابراهیم حسامی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یش از یک هزار خیر بومی و غیربومی در امر مدرسه‌ سازی با مجمع خیرین مدرسه ‌ساز استان کردستان همکاری می‌کنند و تاکنون خدمات قابل توجهی ارائه داده اند.

وی افزود: میزان تعهدات خیرین در طول ۱۶ سالی که از عمر مجمع خیرین مدرسه ساز استان می گذرد یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای احداث ۴۸۰ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۶۵۰ کلاس درس بوده که تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کردستان یادآور شد: خیرین در سال جاری تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه مدرسه سازی کرده و قرار است تا پایان امسال ۳۰ مدرسه جدید ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان دهند.

وی اضافه کرد: مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی نشان می دهد علیرغم مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد امر مقدس مدرسه سازی از سوی خیرین در استان و کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور تداوم دارد و خیرین تلاش دارند مشکل مدرسه سازی را در سطح استان در چند سال آینده حل کنند.

داده های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکی از آن است که در حال حاضر یک سوم مدارس استان از استاندارد لازمن برخوردار نیستند و ۳۰ درصد از این تعداد مشکل حادتری دارند.

در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۷ تعداد ۲۹۰ هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و ۸۰۰ مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل بودند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.