ناصر یوسفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدمات مشاوره ای هزینه های زیادی برای مراجعه کنندگان به دنبال دارد و بسیاری از مردم توان پرداخت این هزینه ها را ندارند.

وی با بیان اینکه مشاوره یک امر طولانی و هزینه بر است، اضافه کرد: در ازای هر جلسه ۴۵ دقیقه ای مشاوره حدود یک میلیون ریال از مراجعه کننده دریافت می‌شود که بسیاری از خانواده ها به لحاظ اقتصادی از عهده پرداخت این هزینه ها بر نمی آیند.

دکترای تخصصی مشاوره خانواده یادآور شد: در سال های اخیر بیمه های تکمیلی هزینه برخی خدمات مشاوره ای را متقبل شده اند که در صورت تداوم آن مردم می‌توانند نسبت به دریافت خدمات استفاده بیشتری داشته باشند.

یوسفی تاکید کرد: مردم اهمیت و اثربخشی مشاوره را در حل مشکلات خانوادگی و دیگر بخش ها به خوبی می‌دانند اما بالا بودن هزینه های مشاوره انگیزه آنان را برای مراجعه به پزشکان این بخش کمتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه میزان مراجعه شهروندان سنندجی به مرکز مشاوره در سال های اخیر تفاوت چندانی نکرده است، گفت: به دلیل تورم اقتصادی و نبود بیمه این وضعیت تغییر نکرده ولی مردم به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از مشکلات را نمی‌توانند با دیگران در میان بگذارند و باید برای حل آنها از مرکز مشاوره و متخصص مشورت بگیرند.

مدیر مرکز مشاوره آرام اظهار داشت: میزان مراجعه خانواده ها برای دریافت خدمات مشاوره ای متناسب با استان ها و فرهنگ افراد متفاوت است و در کردستان این مقوله نسبت به برخی استان ها کمتر است.

یوسفی آمار مراجعان به مرکز خود را روزانه بین ۲ تا سه نفر اعلام کرد و ادامه داد: این رقم با توجه به استاندارد جهانی آن که روزانه بین ۴ تا پنج نفر است، قابل قبول است چون کار مشاوره فرسودگی شغلی داشته و نیازمند انرژی و توان بالایی است.

وی افزود: برخی افراد هنوز روانشناسی و مشاوره را به دلیل اینکه اثرش عینی نیست نمی‌پذیرند و دنبال دارو درمانی می‌روند که اثرات مخربی برای بدن و ذهن انسان دارد.

براساس آخرین آمار، استان کردستان با ۱۰ شهرستان، دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است.

۷۳۵۵/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.