به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا آژیر روز سه شنبه در جلسه هماهنگی اجلاسیه 562 شهیده استان با اشاره به اینکه برنامه ریزی های مناسبی در راستای برگزاری این اجلاسیه در استان انجام شده است، اظهار داشت: اعتبار این اجلاسیه از محل اعتبارات فرهنگی سازمان ها و دستگاه های مختلف تامین می شود.
وی با تاکید بر اینکه تمام ادارات و ارگان ها ملزم به تامین بودجه این اجلاسیه و کنگره 5400 شهید استان از محل بودجه فرهنگی خود شده اند، افزود: هدف از برگزاری این اجلاسیه نمایان ساختن نقش تاثیر گذار بانوان در عرصه های مختلف بویژه جریان پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس است.

** خیابان ها و میادین اصلی کردستان به نام شهدای زن مزین شود
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: در راستای آشنایی بیشتر آحاد مختلف جامعه بویژه نسل آینده ساز کشور با بانوان شهیده استان، لازم است برای نامگذاری خیابان ها و میادین اصلی شهرهای استان از نام این شهدا نیز استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان ما با حضور خود نقش تاثیرگذاری در عرصه های مختلف پیروزی انقلاب و دفاع مقدس داشته اند، گفت: نباید به گونه ای عمل کنیم که یاد شهدای گرانقدر در ذهن کودکان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم کمرنگ شود.
آژیر اضافه کرد: جوانان ما باید بدانند چه عاملی موجب شده این بانوان شهیده در صدد دفاع از آرمان های نظام و انقلاب بر آمده و از برگترین سرمایه زندگی خود یعنی جانشان بگذرند.
وی اظهار داشت: کردستان به عنوان یک استان مرزی عملا درگیر جنگ بود لذا باید در حد سهمی که شهدای ما در آن زمان داشتند، دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.

** 10 درصد شهدا کردستان را بانوان تشکیل می دهند
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان نیز با اشاره به نقش تاثیر گذار زنان استان در دوران های مختلف انقلاب گفت: از مجموع شهدای استان 562 نفر را بانوان تشکیل می دهند که این میزان 10 درصد کل شهدا را شامل می شود.
ناهید منصوری اظهار داشت: برگزاری یادواره ها و جشنواره های مختلف علاوه بر اینکه زمینه آشنایی نسل جوان جامعه را با فداکاری ها و از خودگذشتگی های شهدا فراهم می کند موجب خواهد شد گوشه کوچکی از حقی که این بزرگواران بر گردن ما دارند ادا شود.
وی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه زنان شهید استان نیز در همین راستا است، افزود: برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر این اجلاسیه برنامه ریزی های مناسبی از جمله نامگذاری کوچه و خیابان ها با نام این شهدا و فضاسازی محیطی و تهیه و چاپ بنر باید انجام شود.
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان با اشاره به اینکه هزینه برگزاری این اجلاسیه 2 میلیارد ریال برآورد شده است، یادآور شد: در قالب اجلاسیه برنامه های مختلفی از جمله برپایی نمایشگاه، فراخوان مقاله و سرکشی از خانواده ها شهدای زن برگزار می شود.

** برگزاری المپیاد و جشنواره فرهنگی ورزشی یادواره شهدان زن
مشاور امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی در راستای برگزاری اجلاسیه 562 شهیده استان برگزار می شود که جامعه مخاطبش بانوان شاغل است.
آمنه غلام ویسی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ ورزش و فعالیت های بدنی در راستای ارتقای سلامت بانوان شاغل، ایجاد نشاط و شادابی در میان این قشر و افزایش غنی سازی اوقات فراغت آنان اعلام کرد.
وی اظهار داشت: برای برگزاری این جشنواره رشته هایی از جمله دارت و طناب زنی که نیاز به تخصص و امکانات زیادی ندارد در نظر گرفته شده و انتظار می رود در راستای حضور بانوان در این جشنواره اطلاع رسانی های لازم انجام شود.
اجلاسیه 562 شهیده استان کردستان هشتم اردیبهشت ماه سال آینده در سنندج برگزار می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.