نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در کردستان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا کنون حدود ۴۹۰ هزار تن گندم در این استان خریداری شده و از این میزان ۴۳۰ هزار تن در سامانه بانک کشاورزی به ثبت رسیده است.

جمال صالحی افزود: ارزش گندم ثبت شده در سامانه بانک به میزان هفت هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال است که تا کنون حدود ۷۹ درصد از این میزان شامل پنج هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال به حساب بهره برداران واریز شده است.

وی با بیان اینکه تا چهار روز قبل تنها حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به حساب گندم کاران پرداخت شده بود اکنون با واریز سه هزار و ۵۰ میلیارد ریالی از حدود ۴۰ درصد به ۷۹ درصد رسیده است.

وی افزود: اکنون تمامی بهره بردارانی که تا چهارم مرداد سال جاری محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده اند مطالباتشان را دریافت کرده اند.

صالحی گفت: دولت در سال جاری به منظور حمایت از تولید کنندگان برای هر تن محصول تحویلی از سوی بهره برداران به مراکز بخش خصوص ۱۵۰ هزار ریال و مراکز بخش دولتی ۲۵۰ هزار ریال به کشاورزان اضافه پرداخت می کند.

امسال گندم در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که ۷۳ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

۳۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.