به گزارش ایرنا، رحیم بنا مولایی روز دوشنبه در نشست هیات تجاری کشور عراق در البرز افزود: این استان در تولید کالای درجه یک و محصولات کشاورزی با کیفیت مانند گل و گیاه دارای جایگاه خوبی در منطقه و جهان است و به همین دلیل بخشی از این محصولات صادر می شود.
وی ادامه داد: اکنون همکاری تجاری و بازرگانی بین 2 کشور ایران و عراق در زمینه های نساجی، دارویی ، مواد غذایی، ماشین آلات و تجهیزات در سطح مطلوبی قرار دارد که بخشی از نیازهای عراق از طریق استان البرز تامین می شود.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاورزی البرز گفت: این استان با برخورداری از حدود سه هزارو 500 واحد صنعتی یکی از قطب های صنعتی مهم کشور محسوب است که این امر نقش تجاری آن را بارز کرده است.
وی افزود: البرز در تولید محصولات دارویی، بهداشتی، غذایی، قطعات خودرو و کشاورزی دارای ظرفیت های بی بدیل است و این مهم بستر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه را به وجود آورده است.
رئیس اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: اکنون شماری از برندهای غذایی ایران در عراق کارخانه تاسیس کرده اند و خوشبختانه دولت عراق نیز برای واردات مواد لبنی تعرفه بالای تعیین کرده که این مهم حمایت از تولید کننده و صاحبان سرمایه ایران را درپی داشته است.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز با اشاره به گام های موثر استان در توسعه صادرات افزود: با آغاز فعالیت شرکت توسعه صادرات البرز بسیاری از موانع بر طرف شده است.
بنامولایی، مشارکت و همکاری بخش تولید استان البرز با کشورهای منطقه مانند عراق ، سوریه و لبنان ستودنی
دانست و گفت: استان البرز برای صادرات محصولات مورد نیاز کشور عراق حتی به صورت بالک (بدون بسته بندی ) و به صورت وزنی تحت لیسانس ایران آمادگی دارد.
وی تاکید کرد: در استان البرز ظرفیت های قابل توجهی در زمینه نساجی، پارچه ، پوشاک ، چرم و صنایع مورد نیاز مصالح سا ختمانی وجود دارد، لذا در این نشست که مدیران اجرایی تشکل ها نیز حضور دارند می توانیم در توسعه روابط تجاری بین دو کشور گام های مهمی برداریم.
تاکنون هیات های تجاری از جمله اوکراینی، بوسنی، ایتالیا، فرانسه ،استونی، پرتقال ، هند ، تایوان، آلمان ، ترکیه و کرواسی به استان البرز سفر کرده اند.
استان البرز با برخورداری از حدود سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک از قطب های صنعتی کشور است که بخشی از تولیدات صنعتی این استان به خارج از کشور صادر می شود.
برپایی نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنعتی البرز از 26 آبان ماه با ورود هیات های تجاری خارجی از جمله عراق و افغانستان همراه شده است.
این نمایشگاه تا فردا سه شنبه ادامه دارد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.