بیش از سه هزار فیلم برای شرکت در بیست و پنجمین دوره جشنواره تلویزیون اسلواکی ارسال شده است که در چند مرحله این آثار مورد داوری قرار خواهند گرفت، ضمن اینکه ایران با بیش از ۳۰۰ اثر از نظر تعداد فیلم های ارسال شده رتبه اول را دارد.

راجر ورد به عنوان رئیس هیئت داوران از سوئیس، مارسل دکانوسکی از چک، کارین راگولوا از اسلواکی، دارکو کویچ از صربستان، النا روماناتو از ایتالیا، جیمز شاترلند از انگلیس و سامان حسین پور از ایران داوری فیلم های این جشنواره را بر عهده دارند.

حسین‌پور از برگزیدگان اصلی دوره بیست و دوم این جشنواره است و سال گذشته نیز در این جشنواره ورکشاپی را با عنوان فیلمسازی بدون بودجه برای دانشجویان سینما برگزار کرد.

بیست و پنجمین دوره این جشنواره در شهر کوشیتسه از چهارم تا هشتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور) برگزار می‌شود.

سامان حسین پور دانش‌آموخته کارشناسی کارگردانی سینما، سابقه بیش از۱۰ سال فعالیت سینمایی و حضور در دهها جشنواره ملی و بین المللی را دارد که از جمله آن می توان به شانزدهمین جشنواره بین المللی زرد آلوی طلایی ارمنستان، دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کاستندورف صربستان، سی و یکمین دوره جشنواره فیلم اکسگراند آلمان و هفدهمین جشنواره چشم سوم هند اشاره کرد.

جدیدترین ساخته سامان حسین پور فیلم کوتاه "دیگری" است که به صورت مشترک با آکو زندکریمی نوشته و کارگردانی شده و اولین فیلم کوتاه کُردی است که با همکاری و مشارکت یک تهیه کننده هندی تولید شده است و محصول مشترک ایران و هند است.

۷۳۴۸ / ۳۰۳۴ 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.