رئیس شبکه دامپزشکی بیجار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت عمومی و به استناد ماده ۱۲ قانون سازمان دامپزشکی کشور این واحد مرغداری گوشتی به دلایل عدم رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه ای، نداشتن پروانه بهداشتی و جوجه ریزی بدون مجوز بهداشتی و عدم دفن بهداشتی و رهاسازی تلفات در زمین های زراعی اطراف بعد از سیر مراحل قانونی با حکم مراجع قضایی پلمب شد.

هادی اسکندری افزود: جوجه ریزی غیر مجاز می تواند سبب اشاعه بیماری‌ها بخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و بروز خسارت جبران ناپذیری به صنعت مرغداری و همچنین سلامت مصرف کنندگان شود.  
وی یادآور شد: نظارت بر مراحل پرورش طیور صنعتی از جمله وظایف دامپزشکی است و کارشناسان شبکه دامپزشکی بر مراحل پرورش طیور گوشتی نظارت کامل دارند که این روند باعث تضمین کیفیت گوشت سفید استحصالی می شود.

اسکندری اضافه کرد: این نظارت ها شامل سنجش کیفیت جوجه ورودی به فارم از نظر بیماری‌های مختلف و شایع، ارزیابی کیفی خوراک و آب مصرفی واحد، اجرای برنامه استاندارد واکسیناسیون، نظارت بر نحوه و میزان مصرف آنتی بیوتیک و دوره منع مصرف آن و بسیاری موارد دیگر می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: نظارت دامپزشکی بر واحدهای تولیدی و پرورشی دام و طیور در راستای شعار «دام سالم، غذای سالم، انسان سالم»  بوده که ضامن سلامت جامعه است بنابراین نظارت های اعمال شده باعث شده تا گوشت سفید تولید شده در منطقه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

۹۹۴۳/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.