استاندار کردستان بعد از دو سال پیگیری مجدانە، موفق بە دریافت تخصیص آب برای ۹ ٦ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کردستان از وزارت نیرو شد .

بە گزارش ایسنا، منطقه کردستان؛ بهمن مرادنیا در همایش فرمانداران تابعه استان کردستان با بیان اینکه بهره مندی از منابع آب استان در درجه اول حق مردم منطقه است، افزود: اجرای این میزان تخصیص و تبدیل زمین های کشاورزی دیم به آب اعتباری معادل هفت هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در این راستا نیز این امر به دفتر رهبر معظم انقلاب برای کمک منعکس شده است .

وی افزود: بی گمان تبدیل ۹۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی تحول شگرفی در کشاورزی و درآمد خانوارهای کردستانی ایجاد خواهد کرد .

وی در ادامه سخنان خود بر حفظ جایگاه و منزلت فرمانداران به عنوان نماینده حاکمیت در شهرستانها تاکید کرد و گفت: مدیران کل باید با هماهنگی فرمانداران در شهرستانها حضور یابند و با آنان جلسات مشترک برای رفع مشکلات برگزار کنند .

مرادنیا با بیان اینکه در استان انتقادهایی از عدم حمایت از سرمایه گذاران مطرح است، گفت: این فضا در استان باید شکسته شود و فرمانداران در شهرستانها باید به این موضوع ورود جدی داشته باشند .

استاندار کردستان عدم انعکاس خدمات دولت را یکی از نقاط ضعف در کشور و استان ارزیابی کرد و اظهار کرد: بخشی از علل بوجود آمدن ناامیدی در بین مردم به ضعف اطلاع رسانی بر می گردد که باید اصلاح شود .

وی جشن‌های نوروز، کنگره ۵۴۰۰ شهید و کنگره مشاهیر کُرد را سه برنامه فاخر استان از آغاز سال دانست و افزود: کنگره مشاهیر کرد بازتاب گسترده ای در سطح ملی داشته و واکنش مثبت مقامات ارشد کشور را نیز به دنبال داشت .

مرادنیا به فرمانداران یادآوری کرد جهت ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی توجه به گسترش ورزش های همگانی را مدنظر قرار دهند .

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها در شهرستان‌ها برای به نتیجه رسیدن نیازمند بازدید مداوم هستند که برای نمونه سالن ورزشی شش هزار نفری گولان سنندج است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد و در نیمه دوم سال در تلاش هستیم یک مسابقه بین المللی را نیز میزبانی کنیم.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.