رضا قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در 516 روستای استان حداقل فاز اول طرح هادی اجرا شده که 75 درصد جمعیت مشمول طرح در روستاهای استان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه استان کردستان یک هزار و 695 روستا دارد، افزود: برای یک هزار و 348 روستا که یک هزار و 315 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارند، اجرای طرح هادی مصوب شده است.
قادری یادآور شد: طرح‌های هادی روستایی در پایان افق 10ساله بدنبال تحولات جمعیتی و تغییر شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و کالبدی روستاها هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: طرح‌های تهیه شده نیازمند بازنگری و به‌ هنگام‌ سازی هستند که بازنگری این طرح در 101 روستای استان به پایان رسیده و در 43 روستای دیگر استان نیز امسال اجرایی می شود.
وی هدف از اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی را ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، طرح‌ هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی رروستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه ای تعیین می‌ کند.
از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری کردستان، 29 درصد آن یعنی 469 هزار نفر در یک هزار و 695 روستا سکونت دارند.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.