مرکز کنترل جمعیت سگ‌های آزاد با ظرفیت عقیم سازی ۳۰ قلاده سگ در روز در شهر سنندج شروع به کار کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، عبدالسلام سپهر، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج امروز ( ۱۸ تیرماه) در مراسم اجرای طرح کنترل سگ‌های آزاد شهر سنندج اظهار کرد: کنترل سگ‌ها در گذشته به صورت تلف کردن آن‌ها بوده که کاری غیر اخلاقی به‌شمار می‌آید.

وی افزود: براساس قانون شهرداری‌ها مکلف به کنترل جمعیت سگ‌های شهری هستند‌ اما به دلیل هزینه‌‌بر بودن کار عقیم‌سازی تا‌کنون به این روش روی نیاورده‌اند.

با بیان اینکه انجمن مافی ژین از مدتی قبل پیگیر کارهای اجرایی طرح کنترل سگ‌های آزاد بوده است، تصریح کرد: شهرداری با در درنظر گرفتن فضای مناسب و با همکاری انجمن مافی ژین اقدام به تاسیس این مرکز کرده است.

وی عنوان کرد: این کار نقطه عطفی برای مجموعه شهرداری در جهت همکاری های گسترده یا انجمن‌های مردم نهاد است.

غریب سجادی، رئیس شورای شهر سنندج در ادامه با اشاره به حضور گسترده فعالان مدنی در این مراسم، عنوان کرد: در هر مسئله‌ای اگر مردم یاری‌گر مسئولین نباشند قطعا نتیجه‌ای دربرنخواهد داشت.

وی گفت: فعالیت این مرکز با کمک انجمن مافی‌ ژین نکته‌ای مهم برای همکاری ارگان های دیگر با انجمن‌های مردم نهاد است.

عضو شورای شهر سنندج با بیان سراسری بودن مشکل حضور سگ در فضاهای شهری، اظهار کرد: به عنوان یک مسلمان بر همه واجب است حرمت حیوانات را حفظ کنیم و متاسفاته این انسان است که عرصه را بر دیگر موجودات زنده تنگ کرده است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم در حوزه‌های دیگر نیز شاهد فعالیت گسترده‌ فعالین مدنی و انجمن‌های مردمی باشیم.

مهناز آرمند، مدیرعامل انجمن مافی ژین با اشاره به تاسیس این انجمن در سال ۹۴ ، تاکید کرد: کشتار حیوانات کاری غیرانسانی است و راه‌حل کنترل جمعیت سگ ها در دراز مدت نیست.

وی تصریح کرد: در مرحله اول سگ‌ها زنده‌گیری می‌شوند و در مرحله‌ی دوم به درمانگاه مرکز آورده می‌شوند.

مدیرعامل انجمن مافی ژین عنوان کرد: در مرحله بعد سگ تحت عمل جراحی عقیم‌سازی قرار می‌گیرد و دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه طی می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: ظرفیت این مرکز ۳۰ قلاده سگ در روز است که هر قلاده به طور میانگین یک هفته را در مرکز کنترل سگ های آزاد سپری می‌کند و دوباره آزادسازی می‌شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.