مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار، از پوشش بیش از ۴۹ هزار نفر در بسیج ملی کنترل فشار خون در این شهرستان خبر داد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان با اشاره به اتمام طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، اظهار کرد: از جمعیت ۴۸ هزار و ۴۴۳ نفری بالای ۳۰ سال شهرستان بیجار در این مدت ۳۹ هزار و ۷۰۵ نفر در خانه‌های بهداشت شهری و روستایی و ۱۰ هزار و ۱۹۳ نفر در ایستگاه های سیار و ثابت سطح شهر غربالگری فشار خون را انجام داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ادامه داد: طبق آمارهای خام موجود بیش از ۱۰۱ درصد از افراد بالای 30 سال در طول این طرح پوشش داده شده اند، اما با توجه به اینکه آمارها کلی و انالیز نشده است، پس از اعلام نهایی از طرف دانشگاه علوم پزشکی درصد صحیح پوشش عمومی در این طرح، به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بیجار پنج هزار و ۴۱۲ نفر مبتلا به بیماری فشار خون هستند، گفت: در طول این طرح ۶۶۶ نفر مشکوک به فشار خون،  10 هزار و ۶۶۳ نفر مبتلا به پیش فشار خون و ۴۹ نفر با بیماری نارسایی کلیوی توام با فشار خون شناسایی شده اند که از این تعداد ۳۴ نفر دارای فشار خون نامطلوب بوده و طبق دستورالعمل به پزشک ارجاع داده شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان در پایان از مشارکت و همراهی مردم و کلیه ادارات و ناظران شهری و روستایی، بهورزها، فعالین اجتماعی و اصحاب رسانه قدردانی کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.