به گزارش ایرنا، محمد رحیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این خسارت ها در اثر حوادث غیرمترقبه و طبیعی شامل سرمازدگی، تگرگ، برف، طوفان و گرمازدگی به تولیدات و محصولات کشاورزان و باغداران این شهرستان خسارات وارد شده است.
وی افزود: بیشترین خسارات وارد شده به باغداران و کشاورزان سروآباد شامل باغات گردو، آلوچه، انگور، زردآلو، بادام و توت فرنگی بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی سروآباد یادآور شد: در این حوادث یک هزار هکتار از باغات گردو به میزان یک هزار و 155 تن محصول به ارزش 924 میلیارد ریال بیشترین محصول باغی زیان دیده در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: بیشترین خسارات بعد از باغات گردو به باغات انگور به میزان 330 هکتار به ارزش 37 میلیارد و 710 میلیون ریال و باغات بادام به میزان 60 هکتار با 27 میلیارد ریال بوده است.
رحیمی افزود: باغات آلوچه با 110 هکتار به ارزش 42 میلیارد و 600 میلیون ریال، باغات توت فرنگی با 45 هکتار به ارزش پنج میلیارد و 950 میلیون ریال و باغات زردآلو با 30 هکتار به ارزش 10 میلیارد و 920 میلیون ریال از مهمترین محصولات خسارات دیده این شهرستان است .
وی گفت: در مجموع سه هزار و 691 تن محصولات باغی در سطح 500 هکتار از اراضی باغی شهرستان دچار خسارات و زیان ناشی از سرمازدگی، برف و تگرگ شده است.
به گزارش ایرنا، هفته اول اردیبهشت سال جاری برخی نقاط استان کردستان در ردیف سردترین های مناطق کشور قرار داشتند به طوریکه روز یکشنبه اول اردیبهشت شهرستان دهگلان با دمای منفی 6 درجه زیر صفر به عنوان سردترین و روز دوشنبه نیز دومین نقطه سرد کشور بابارشانی از توابع بیجار با سه درجه زیر صفر بود.
به صورت میانگین هوای کردستان در بامداد چهارشنبه چهارم اردیبهشت کاهشی چهار تا هفت درجه ای را تجربه کرد و 14 مورد از 18 ایستگاه هواشناسی استان در سی و پنجمین روز از بهار دمای زیر صفر درجه را ثبت کردند.
اردیبهشت در زبان کُردی با نام گولان یا ماه گل ها شناخته می شود ماهی که در آن درختان و بسیاری از محصولات کشاورزی به گُل می نشینند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و جمعیت 50 هزار نفری در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.