بختیار خلیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با توجه به ابلاغ دستورالعمل شیوه نامه برگزاری این نوع نمایشگاه ها در مقاطع مختلف سال بویژه ماه مبارک رمضان برپا شده اند.
وی اضافه کرد: کالاهایی که در این نمایشگاه ها توسط مجموعه تنظیم بازار استان و به تبع ستاد تنظیم بازار کشور توزیع می شود شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن مایع، زولبیا و بامیه، شیر و فرآورده های لبنی، مواد شوینده و بهداشتی، میوه، مرکبات و سایر گروه های غذایی پر مصرف در ایام ماه مبارک رمضان است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: بنابر تصمیم کارگروه تنظیم بازار کردستان و دستور ریاست کارگروه و در اجرای دستور العمل شیوه نامه، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با محوریت اتاق اصناف در شهرستان ها برپا می شود.
خلیقی از برپایی 2 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سنندج خبر داد و تاکید کرد: از 23 اردیبهشت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا شهرک بهاران بر پا شده و تا 31 این ماه کالاهای اساسی مورد نیاز در اختیار مردم قرار می گیرد.
وی یادآور شد: از یکم خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان هم نمایشگاه دیگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش می یابد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دهگلان از 22 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا 31 این ماه دایر است.
خلیقی اظهار داشت: نمایشگاهی هم از امروز 24 اردیبهشت در قروه بر پا شده و تا دوم خرداد کالای مورد نیاز را به مردم عرضه می کند.
وی افزود: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در بانه، سقز و کامیاران از یکم خرداد، در بیجار از دوم و در مریوان نیز از چهارم خرداد دایر می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در دیواندره و سروآباد نیز از یکم خرداد نمایشگاه عرضه و فروش فوق العاده بر پا می شود.

** عرضه کالا در نمایشگاه با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار
خلیقی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی با قیمت مصوب تنظیم بازار در این نمایشگاه ها عرضه می شوند، گفت: طبق شیوه نامه اجرایی باید کالاها در نمایشگاه عرضه مستقیم با 10 تا 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه شوند.
وی با بیان اینکه بر مبنای دستور العمل ابلاغی مجوز برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بر عهده اتاق اصناف است، افزود: کمیته های کنترل کیفیت کالا متشکل از ادارات بهداشت و استاندارد بر کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه نظارت دارند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: کالاهایی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند با تایید این دو نهاد ضبط و از نمایشگاه خارج می شوند.
بر اساس دستور العمل کمیته راهبردی برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا، هر شهرستان مکلف است به مدت 10 روز در ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کند.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.