استان کردستان به عنوان بزرگترین تولید کننده توت فرنگی کشور دارای سه هزار و 300 هکتار باغ است و 12 هزار بهره بردار از چند روز قبل برداشت محصول خود را آغاز کرده اند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال پیش بینی می شود که بیش از 46 هزار تن محصول توت فرنگی از مزارع استان برداشت شود که این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد بیشتر است.
زاهد حاجی میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی برداشت سال جاری در مقایسه با پیش بینی اولیه حدود 50 هزار تن (ظرفیت واقعی برداشت) حدود پنج درصد کاهش دارد که مهمترین علت آن بروز سرمازدگی و تگرگ در فروردین و اوایل اردیبهشت است.
وی با اشاره به کیفیت بالای محصول توت فرنگی کردستان افزود: در این استان شهرستان ‌های سنندج، کامیاران، مریوان و سروآباد به ترتیب بیشترین میزان توت‌ فرنگی را تولید می‌کنند.
حاجی میرزایی اضافه کرد: جنس خاک و آب و هوای کردستان برای کشت این محصول بسیار مناسب بوده و بهره برداران هر سال بخشی از زمین های خود را به کشت ارقام مختلف این محصول از جمله پاروس، کوئین‌الیزا، دیامنت و دیگر ارقام اختصاص می دهند.
به گزارش ایرنا، زمان برداشت توت فرنگی در کردستان از اواخر اردیبهشت شروع و تا پایان خرداد ماه تداوم دارد.
استان کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 110 هزار هکتار زمین قابل کشت یکی از قطب های کشاورزی در غرب کشور به شمار می آید.
استان کردستان دارای 42 هزار هکتار اراضی باغی با 70 هزار بهره بردار است که سالانه بیش از 300 هزار تن انواع محصولات باغی در آنها تولید می شود.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.