مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این طرح به مدت یک ماه از 14 اردیبهشت تا 14 خرداد سال جاری برگزار می شود، اظهار داشت: این مواد توسط 25 گروه بازرسی در سراسر استان در 2 شیفت کاری صبح و عصر در بازار عرضه مواد دامی کشف و ضبط شده است.
وی افزود: تعداد بازرسی ها در این یک هفته از مراکز مختلف شامل یک هزار و 628 مورد از مراکز عرضه و توزیع، 413 مورد رستوران ها و مراکز طبخ غذای آماده، 42 مورد کشتارگاه ها و 41 مورد سایر موراد است.
ورمقانی با بیان اینکه بیشترین میزان این کشف ها با چهار هزار و 300 کیلوگرم مربوط به کشتارگاه هاست، اضافه کرد: از مراکز عرضه و توزیع و رستوران ها 747 کیلوگرم، کارگاه های تولید، بسته بندی و قطعه بندی 274 کیلوگرم و سایر موارد نیز 136 کیلوگرم مواد غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده است.
مدیر کل دامپزشکی کردستان با اشاره به اینکه 9 گروه نیز از اداره کل دامپزشکی بر گروه های بازرسی نظارت می کنند؛ گفت: در قالب این طرح 68 بازرس فعالیت می کنند.
ورمقانی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند، یادآور شد: شهروندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه پیامگیر 1512 تماس برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، دریافت فرآورده های خام دامی سالم و به مقدار کافی از سیاست های امنیت غذایی دامپزشکی است که به دلیل حساسیت موضوع در ماه مبارک رمضان به طور ویژه پیگیری می شود.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.