امیرعلی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 160 نخبه از تسهیلات نظام وظیفه و 130 دانشجوی مستعد هم از جوایز تحصیلی بنیاد بهره مند شده اند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98 تحت عنوان رونق تولید افزود: نقش نخبگان و سرآمدان علم و فناوری در تحقق این شعار می تواند بسیار مفید و کارساز باشد.
صادقی با بیان اینکه نخبگان علاوه بر حمایت مادی، به حمایت معنوی نیز نیازمند دارند، اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای نخبگان، داشتن احساس مفید بودن و تاثیر مثبت و ملموس داشتن در جامعه است.
وی یادآور شد: یکی از عوامل مهم در دمیدن این احساس در نخبگان، حمایت عاطفی مسئولین در اشکال و سطوح مختلف اعم از تشویق و ترغیب به شیوه های گوناگون عملی مانند بها دادن و ارج نهادن به ظرفیت اندیشمند، خلاق و نوآور آنان، ارائه نشانه های عملی مبنی بر اعتماد به آنها در مراحل و مراتب انجام امور و تصدی مدیریت های متناسب با ظرفیت و تخصص شان و حمایت های اداری و مالی از آنها است.
صادقی با تاکید بر اینکه اگر نخبگان به وظیفه و رسالت خود در جامعه به درستی عمل کنند، جایگاه اجتماعی مناسب تری را بدست می آورند، گفت: این امر بخش دولتی و خصوصی را ترغیب و وادار به استفاده از توان نخبگان می کند.
وی درباره برنامه های بنیاد نخبگان استان اظهار داشت: ایجاد کارگروه‌های تخصصی جدید با توجه به پتانسیل های نسبی و مزیت‌های بومی و منطقه‌ای به منظور عملیاتی شدن توان تخصصی نخبگان در راستای نیازهای استان، برگزاری جلسات هم اندیشی با نخبگان و سرآمدان حوزه های مختلف، برگزاری نشست های مشترک نخبگان و کارآفرینان موفق و اجرای تور نخبگان برای بازدید از مراکز صنعتی به منظور مطلع شدن از ظرفیت ها، امکانات و توانمندی های واقعی موجود در این مراکز، جهت تشویق و ترغیب نخبگان برای ورود به حوزه های کارآفرینی و استارت آپی و فعال نمودن چرخه تبدیل ایده به پدیده و یا علم به ثروت در بین نخبگان از جمله این برنامه ها است.
صادقی با بیان اینکه تلاش می شود تا تعامل سازنده و هم افزایی با مراکز علمی و دانشگاهی، تخصصی و فناوری استان برقرار شود، تاکید کرد: حمایت های بیشتری از «بنیاد نوپای حمایت از استعداد های برتر استان کردستان» به منظور حمایت از استعدادهای برتر دانش آموزی کم بضاعت انجام می شود.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.