به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله صیدی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این پارک اظهار داشت: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز از اهمیت زیادی برخوردار است و احداث فضاهای سبز و پارک درون محلی از اولویت های مدیریت شهری است.
وی افزود: تقویت فضاهای عمومی سطح شهر، ارتقای شرایط پایدار زیستی و اکولوژیکی، تحقق نیازهای تفریحی، فرهنگی و ورزشی، کاهش آلودگی هوا، ارتقای سلامت روحی شهروندان و جذب گردشگر از جمله اهداف احداث فضاهای سبز جدید در شهر است.
شهردار سنندج اضافه کرد: این پارک در ورودی جاده سنندج - مریوان ابتدای شهرک بعثت ساخته می شود و در آن ساخت پارکینگ، نصب ست ورزشی، وسایل بازی کودکان، آبنما، سکو، رمپ معلولان و سرویس بهداشتی در ورودی و خروجی آن پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: برای احداث این پارک عملیات عمرانی از جمله چهار هزار و 200 متر مکعب خاکبرداری، 2 هزار و 500 متر مکعب خاکریزی، یک هزار و 500 متر مکعب پی کنی و پنج هزار و 500 متر مربع سنگفرش انجام خواهد شد.
صیدی هزینه احداث این پارک را بیش از 14 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات داخلی شهرداری تامین شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با احداث فضای سبز در سطح شهر علاوه بر توسعه سرانه فضای سبز گام مهمی در راستای بهبود شرایط زیست محیطی، تقویت فضاهای عمومی و رضایتمندی شهروندان بر داریم.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز توزیع عادلانه خدمات به شهروندان را از جمله اولویت های شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست و گفت: توسعه سرانه فضای سبز یکی از مطالبات مهم شهروندان است که باید به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر سنندج نیز اظهار داشت: با توجه به توسعه شهر نشینی و افزایش جمعیت باید شهرداری و شورای شهر توسعه فضاهای سبز در وسعت بزرگ باید را در دستور کار خود قرار دهند.
انور رشیدی تاکید کرد: احداث پارک هایی به وسعت پارک معلم باید در نقاط دیگر سطح این شهر نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود، در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند است که این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.