باقر کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح سال 96برای نخستین بار در استان اجرا شد و بدلیل اعلام نشدن نتایج آن، از ابتدای اردیبهشت امسال برای دومین سال اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح آسیب های اجتماعی از جمله بیکاری، فقر، اعتیاد، فساد دستگاه های اجرایی و دولتی و روابط فرا زناشویی در میان سه رنج سنی 15 تا 20 سال، 21 تا 40 سال و 41 تا 60 سال بررسی و رصد خواهد شد.
معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه برای اجرای طرح در هر استان شهرهای پرآسیب، کم آسیب و مرکز استان تعیین شده اند، اضافه کرد: بر این اساس در کردستان، شهر قروه به عنوان پرآسیب، بیجار به عنوان شهر پاک و کم آسیب و سنندج به عنوان مرکز استان انتخاب شدند.
وی یادآور شد: برای اجرای طرح 12 پرسشگر آموزش دیده انتخاب شده اند که پرسشنامه ای شامل 171 سوال در مورد آسیب های مورد نظر را برای رصد در اختیار جامعه هدف قرار می دهند.
کرمی تاکید کرد: جامعه هدفی که قرار است به پرسشنامه پاسخ دهند باید باسواد باشند و هر کجا با سوال یا مشکلی مواجه شدند، پرسشگر اجازه دارد با توضیحی کوتاه و خنثی او را راهنمایی کند.
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی آسیب های مختلف در میان خانواده ها و ارائه راهکار و برنامه برای رفع و یا کاهش آن اعلام کرد.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.