به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی افتخاری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کودک کار آسیب دیده اجتماعی است که ناخواسته در این محیط به بزهکار اجتماعی تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: این کودکان از پیرامون خود عقده های فرو خورده ای را جمع می کنند و در سال های آینده آن را به جامعه بر می گردانند.
افتخاری با تاکید بر اینکه باید این دانشگاه های بزهکاری تعطیل شود، افزود: قوانینی برای حمایت از این کودکان وجود دارد که کمتر از آنها بهره گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش رسانه ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: اگر از رسانه ها و اهالی رسانه غفلت کنیم بسیاری از ظرفیت ها را از دست می دهیم.
دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه یادآور شد: خبرنگاران باید جامعه شناسانی زبردست باشند و توانایی خود را در حوزه کاری بکار گیرند.
افتخاری با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید بدون دلیل اضطراب را به جامعه تزریق کنند، اظهار داشت: اخبار خوب در رسانه ها کم شنیده می شود و گاهی ذائقه مردم هم با اخبار زرد خراب می شود.
وی با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی نگاه بسیار عمیقی نسبت به پیشگیری از وقوع جرم دارند، تاکید کرد: نیاز به نهضت پیشگیری از جرم و همتی همگانی داریم و برای این موضوع مردم و مسئولان باید دست بدست هم دهند.
افتخاری یادآور شد: در سال گذشته 110 هزار ثانیه تولیدات رسانه ای در حوزه هایی از جمله محیط زیست، معاملات، اعتیاد و پیشگیری از طلاق در این معاونت تولید شده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.