به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم بدرقه این کاروان راهیان نور روز پنجشنبه با حضور مسئولان شهرستانی در میدان شاه عبدالعظیم مسجد جامع شهر سروآباد برگزار شد.
فرمانده سپاه سروآباد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: تعداد 80 نفر از بسیجیان متشکل از اقشار مختلف مردم این شهرستان در قالب کاروان راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز در سرپل ذهاب استان کرمانشاه اعزام شدند.
سرهنگ جعفر غفاریان با بیان اینکه برنامه‌های سالروز گرامیداشت عملیات بازی دراز در روزهای 12 و 13 اردیبهشت هر سال برگزار می شود، افزود: این کاروان به مدت 2 روز از این مناطق عملیاتی بازدید می کنند.
وی یادآور شد: آشنایی با رشادت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت طلبی از مهمترین اهداف اعزام کاروان راهیان نور است.
به گزارش ایرنا، بازی دراز با قله های بلند و شیب های تند و بریدگی های ممتد از اهمیت ویژه ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است، دوم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات بازی دراز در سال 60 است که تا دهم اردیبهشت همان سال ادامه داشت، این عملیات برای آزادسازی ارتفاعات بازی دراز و تسلط بر مواضع دشمن در منطقه سرپلذهاب و قصرشیرین و با استعداد 2 گردان از سپاه و 2 گردان از ارتش اجرا شد.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.