به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس حوزه هنری کردستان شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: محمد صابر صابر از اساتید برجسته خوشنویسی استان کردستان در زمینه خط نستعلیق است.
امین مرادی افزود: در این نمایشگاه 40 تابلوی خوشنویسی آثار 2 سال گذشته این هنرمند خوشنویس برگرفته از آیات قرآنی، اشعار بزرگان ادب فارسی و کردی در اندازه های مختلف به نمایش در آمده است.
وی گفت: صابر بیش از 50 سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده و به عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تاکنون ده ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده است.
رییس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: این هنرمند خوشنویس تاکنون علاوه بر حضور در نمایشگاه های متعدد گروهی، چهار نمایشگاه انفرادی برگزار کرده واست.
نصرالله افجه ای یکی از چهره‌های ماندگارعرصه هنرهای تجسمی کشور نیز با بیان اینکه کردستان یکی از استان‌های هنرمند خیز و هنرمند پرور کشور است، گفت: تاکنون چندین نوبت میهمان مردم استان به ویژه شهر سنندج شده و از حضور در این منطقه لذت برده ام.
در حاشیه این نمایشگاه از پرتره استاد صابر صابر که توسط هنرمند جوان و توانمند یاسر خان برایی به تصویر در آمده بود رونمایی شد.
استاد محمد صابر صابر در سال 1324 در سقز دیده به جهان گشود و در سال 1351 در انستیتو هنر تهران دانش آموخته شد، از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفت.
وی سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشت به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید خوشنویسی را به صورت جدی دنبال کرد.
در سال 1361 با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کرده و از سال 64 تا 75 به مدت 11 سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده گرفت.
محمد صابر صابردر سال 1368 موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی شد و در سال 1374 مدرک درجه 2 هنری را دریافت کرده است.
تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان بوده و تربیت و فراهم سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته های مختلف هنری حاصل سال ها تلاش این استاد برجسته خوشنویسی است.
نمایشگاه خوشنویسی معلم صابر به مدت یک هفته در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و در 2 نوبت صبح و عضر پذیرای بازدید علاقمندان است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.