مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کردستان،کاهش واردات را در تحقق رونق تولید مهم ارزیابی کرد و گفت: سیاست اصلی ما حفظ اشتغال موجود است.

به گزارش ایلنا، برهان صلواتی با اشاره به شعار سال که رونق تولید است، اظهار کرد: از مولفه های رونق تولید، فرهنگ کار و دلسوزی کارگر است؛ اگر بخواهیم رونق تولید داشته باشیم توجه به کارگر ضروری است.

وی همچنین از کارگران به عنوان ستون فقرات تولید یاد کرد و گفت: در این مورد نه تنها کارگر بلکه مسئولان و عامه مردم هم در این زمینه ورود پیدا کنند و خود را در این خصوص مسئول بدانند.

مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: در تحقق شعار رونق تولید، کارگر نقش بی بدیلی دارد و این زمانی معنی پیدا می کند که کارگر نگاهی معیشتی به کار خود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قاچاق یکی از معضلات‌رونق تولید است، گفت: باید به صورت اساسی با این معضل برخورد کرد چرا که قاچاق کالا، واحدهای تولیدی را رو به ورشکستگی می کشاند و این باعث بیکار شدن جمع زیادی از کارگران می شود.

صلواتی همچنین کاهش واردات را در تحقق رونق تولیدمهم ارزیابی کرد و گفت: سیاست اصلی ما حفظ اشتغال موجود است.

وی با اشاره به وجود تحریم ها و تاثیر آنها بر کشور، تاکید کرد: پایه رونق تولید حمایت از کالای ایرانی است و استفاده از منابع و بودجه عمومی در بهبود و راه اندازی خط های تولید بهترین راه حل برای گذر از این مرحله است.

صلواتی در ادامه افزود: وقتی بحث تحریم پیش می آید ریزش در جامعه کارگری هم پیش می آید که ناشی از تحریم است. و سعی ما این است که از طریق اداره فنی و حرفه ای استان، افرادرا آموزش بدهیم تا وارد بازار کار شوند.

مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی کردستان تعداد هیات های تشکیل کارگری در کل استان 11 و هیات های حل اختلاف 6 عنوان کرد و گفت: در سال 97 تعداد شکایات صورت گرفته 6 هزار و 55 نفر، تعداد آرا صادره در هیات تشخیص 5 هزار و 732 رای، تعداد آرا سازشی صادره در هیات تشخیص یکهزار و 600 رای و میزان آرا سازشی هیات تشخیص 31 درصد، تعداد دادخواست تجدید نظرخواهی یکهزارو 405 رای ،تعداد  آرا در هیات حل اختلاف یکهزار و  400 رای و تعداد آرا سازشی صادره در حل اختلاف 43 مورد بوده است.

وی در دیگر سخنان خود بر نظارت کار زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: متاسفانه به علت مشخص نبودن و ازدیاد آنها، آمار در این زمینه در دست نیست و امکان شناسایی آنان هم وجود ندارد.

صلواتی در ادامه اضافه کرد: از طریق مشاغل خانگی، هرساله به این مشاغل اعتباراتی داده می شود که سهمیه سال 96 بالغ بر 18 میلیارد تومان و سال 97، 20 میلیارد تومان بوده است که از این مقدار، 13 میلیارد تومان آن به بانک ها معرفی شده بود و 11میلیارد و 450 تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.