مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: ظرفیت تصفیه ۶ تصفیه خانه فاضلاب در استان، بالغ بر ۱۸۷ هزار و ۳۶۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با اشاره به اینکه جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب استان ۷۰ درصد است، اظهار کرد: این در حالی است که متوسط جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب در کشور ۲۴ درصد و میانگین جمعیت زیر پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب در کشور نیز ۴۸ درصد است.

وی با بیان اینکه دو تصفیه خانه فاضلاب بیجار و یاسوکند در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: همچنین ۳ تصفیه خانه در شهرهای دیواندره، دهگلان و کامیاران نیز در دست ساخت است که با افتتاح این ۵ تصفیه‌خانه جمعیت زیر پوشش تصفیه فاضلاب در استان ۱۴.۵ درصد افزایش و به ۸۴.۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان افزود: همچنین ۳ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای سنندج، سقز و مریوان در دست ارتقاء می باشد که با ارتقای این تصفیه خانه ها، کیفیت خدمات و تصفیه فاضلاب در این  شهرها نیز رشد چشمگیری خواهد ریافت.

محمدی یادآور شد: تعداد انشعابات فاضلاب در شهرهای استان ۳۵۲ هزار و ۵۵۰ فقره و طول کل شبکه و خطوط انتقال فاضلاب نیز ۱۹۲۶.۸ کیلومتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.