زاهد حاجی میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تولید محصولاتی از جمله خیار سبز، فلفل، گوجه فرنگی و انواع سبزی است که از حدود 20 هکتار برداشت شده است.
وی اضافه کرد: پرورش گل از دیگر محصولات تولیدی در گلخانه های استان کردستان است که پارسال حدود 2 میلیون و 300 هزار شاخه گل بریده تزئینی تولید و روانه بازار شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در ایجاد گلخانه ها و تولید محصولات کشاورزی افزود: در هر هکتار از گلخانه های این استان 10 نفر مشغول بکار هستند و به صورت جمعی این صنعت برای 200 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
حاجی میرزایی یادآور ششد: علاوه بر حدود 70 واحد گلخانه ای استان، 9 واحد پرورش قارچ خوراکی و صدفی به مساحت 32 هزار و 705 متر مربع با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و 577 تن قارچ خوراکی نیز در استان داریم.
استان کردستان دارای بیش از 45 هزار هکتار اراضی باغی با بیش از 70 هزار بهره بردار است که سالانه بیش از 350 هزار تن انواع محصولات باغی در آنها تولید می شود.
کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است بطوریکه باغداران استان با تولید سالانه بیش از 45 هزار تن انگور دیم رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده اند، سیب، گلابی، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گیلاس، آلبالو، آلو و گردو از دیگر محصولات باغی کردستان است.
همچنین رتبه اول تولید توت فرنگی با تولید بیش از 47 هزار تن به کردستان تعلق دارد.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر یعنی 2 برابر میانگین کشوری است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.