به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در دیدار رییس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: استفاده درست از ظرفیت ها و قابلیت های هنر انقلاب می تواند نه تنها در داخل کشور بلکه در سایر کشورهای آزادی خواه و اسلامی به عنوان یک سبک هنری مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: هنر انقلاب با توجه به ماهیتی که دارد از فطرت و ارزش های وجودی انسان نشات می گیرد و وجه تمایز آن با دیگر هنرها در این اصل مهم نهفته است.
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جامعه امروز به هنر مبتنی بر ارزش های انقلابی و اسلامی بسیار نیازمند بوده و تربیت هنرمندانی در این تراز وظیفه اصلی و بسیار مهم حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی است.
وی افزود: تا قبل از بروز و ظهور انقلاب اسلامی، شرق و غرب در صدد تحمیل نگاه و سبک زندگی خود به دیگری بودند، اما انقلاب اسلامی این نوع نگاه را تغییر داد و افسرانی وارد حوزه تمدن اسلامی شدند که قلم بدست دارند و با زبان هنر آثار فاخر تولید می کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه شهید آوینی الگویی از یک انسان معتقد است که با زبان هنر ارزش های دفاع مقدس را برای همه نسل ها بازگو کند تاکید کرد: در هفته ای که با نام هنر انقلاب نامگذاری شده است به تبیین این هنر و تجلیل از هنرمندان بپردازیم.
رییس حوزه هنری کردستان نیز در این نشست گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب برگزاری و اجرای بیش از 40 برنامه شاخص ‌و ویژه توسط واحد‌های مختلف این نهاد پیش بینی شد که تعدادی از این برنامه ها برگزار شده است.
امین مرادی با بیان اینکه تولید محوری در تمامی برنامه ها به عنوان یک اصل مهم در دستور کار قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد، با بهره گیری از ظرفیت و توان سایر دستگاه ها و مسئولان در مسیر هنر انقلاب گام های مؤثری برداریم.
20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در تقویم رسمی کشور به روز هنر انقلاب و از 19 تا 26 فروردین با عنوان هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.