به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار سنندج روز شنبه در حاشیه راه اندازی این سامانه هوشمند اظهار داشت: در این طرح با استفاده از سنسورهای الکترونیکی که در کف معابر تعبیه شده است، وجود یا عدم وجود خودرو در محل پارک در معابر تشخیص داده می شود.
حشمت الله صیدی افزود: دسترسی عادلانه شهروندان در پارک کردن خودرو در حاشیه معابر اصلی سطح شهر یکی از مزایای اجرای این طرح است و برای همه شهروندان امکان پارک خودرو فراهم است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح با هدف درآمد زایی نبوده است، اضافه کرد: ساماندهی مناسب و پاسخ به مطالبات به حق شهروندان در زمینه میزان پرداخت های آنان از جمله اهداف این طرح بود و پارک خودروهایی که کمتر از 30 دقیقه از پارک حاشیه ای استفاده کنند، رایگان است.
شهردار سنندج یادآور شد: استفاده از مانده شارژ تگ های قبلی خودرو یکی از حقوق مسلم شهروندان است که مراحل انجام این تغییرات در دست بررسی است.
وی گفت: در سامانه هوشمند پارک حاشیه ای برای تمام شهروندان حساب کاربری، کیف پول الکترونیکی خودرو، ثبت نام رایگان خودرو و راننده در سامانه توسط پارکبان، شارژ اولیه کیف پول الکترونیکی شهروند توسط پارکبان و انجام شارژ کیف پول الکترونیک توسط شهروندان از طریق کارت های بانکی انجام می شود.
صیدی افزود: تمام آموزش های مورد نیاز استفاده از سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه ای از طریق اپلیکشن در اختیار شهروندان قرار می گیرد و بزودی کیوسک هایی به منظور ارائه خدمات و اطلاع رسانی به شهروندان در نقاط مختلف شهر تعبیه می شود.
وی اظهار داشت: از دیگر قابلیت ها و امکانات سامانه هوشمند پارک حاشیه ای امکان اتصال و اشتراک گذاری اطلاعات با سامانه ترافیکی راهور جهت استعلام آنلاین از جمله دوربین های ترافیکی سیار، امکان استعلام محل پارک های خالی معابر از سامانه و پذیرش درخواست رزرو محل پارک از طریق اپلیکیشن است.
شهردار سنندج ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری شهروندان بتوان گام مهمی در جهت رفع مشکل پارک حاشیه ای در شهر و هوشمند سازی دیگر طرح های خدمات شهری برداشت.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.