به گزارش عصر شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ کامیار چهری در این خصوص اظهار داشت: در پی دریافت دو فقره شکایت مبنی بر سرقت خودرو از داخل پارکینگ مجتمع های مسکونی، پرونده ای در این خصوص تشکیل و برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
وی بیان داشت: مال باختگان پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند به شخصی تحت عنوان ماساژور و فیزیوتراپ که به منزل آنها تردد داشته مشکوک شدند؛ یکی از مال باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق یک برگه آگهی پخش شده در داخل مجتمع با شماره تماس درج شده تماس گرفتم؛ پس از تماس جوانی حدودا 30 ساله که خودش را پزشک فیزیوتراپ معرفی کرده بود سه نوبت به منزل ما آمد و اقدام به ماساژ درمانی کرد؛ پس از گذشت مدت کوتاهی از این ماجرا یک روز صبح که برای رفتن به محل کار، به پارکینگ خانه رفته بودم تا سوار ماشین شوم، در کمال تعجب متوجه شدم که خودرو داخل پارکینگ نیست و این در حالی بود که درب پارکینگ تنها با ریموت باز می شود.
چهری عنوان کرد: یکی دیگر از مال باختگان نیز در اظهاراتی مشابه عنوان داشت که یک دکتر فیزیوتراپ، دو جلسه برای ماساژ درمانی به منزل وی تردد داشته و سرقت خودرو 207 وی نیز پس از حضور این شخص انجام شده است.
وی گفت: کارآگاهان پایگاه سوم در همان تحقیقات اولیه و با بررسی آگهی تبلیغاتی ارائه شده از سوی شکات اطمینان پیدا کردند که در تمامی سرقت های انجام شده، فردی مشخص به منزل مال باختگان تردد داشته و به احتمال بسیار زیاد، با سوء استفاده از این موضوع اقدام به سرقت سوئیچ خودرو و ریموت پارکینگ منزل مال باختگان کرده و در ادامه سرقت خودروها را انجام داده است؛ همچنین در مراجعه به آدرس های اعلام شده در کارت های تبلیغاتی در خیابان شریعتی و سه راه طالقانی، اساسا چنین مطب پزشکی وجود ندارد.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ابراز داشت: کارآگاهان پایگاه سوم با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هویت استفاده شده در آگهی تبلیغاتی، متعلق به یکی از شهروندان در غرب تهران است که چندی پیش اسناد و مدارکش مفقود شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است؛ در ادامه یکی از بستگان نزدیک این شخص به نام 'مرتضی . ن' ( 26 ساله ) به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار مورد شناسایی قرار گرفت و با انجام اقدامات ویژه پلیسی مشخص شد که مدارک شناسایی مفقود شده در واقع توسط مرتضی سرقت شده است.
وی اظهار داشت: در تحقیقات، مرتضی به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به سرقت مدارک شناسایی عنوان داشت که این مدارک را در ازای دریافت مبلغ ناچیزی پول در اختیار یکی از دوستانش به نام 'مسعود . ک' ( 32 ساله ) قرار داده است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: با شناسایی مخفیگاه مسعود در محدوده سیدخندان، کارآگاهان در مورخه بیست و دوم فروردین ماه سال جاری ضمن هماهنگی با مقام قضائی وارد مخفیگاه مسعود شده و در بازرسی از مخفیگاهش، علاوه بر کشف کارت تبلیغاتی با موضوع ماساژدرمانی در پوشش دکتر فیزیوتراپ ، مقادیر قابل توجهی از اسناد و مدارک مجعول مرتبط با وزارت بهداشت، بیمارستان های سطح شهر تهران، مهرهای جعل شده ارگان های مختلف نظامی، انتظامی ، دولتی و دادسراهای مختلف، به همراه یک دستگاه خودرو 207 سرقت شده از شکات پرونده کشف شد.
وی ادامه داد: در بررسی اسناد و مدارک مجعول مشخص شد که متهم علاوه بر طراحی کارت های تبلیغاتی تحت عنوان دکتر فیزیوتراپ، چندین مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد با هویت مجعول امیر . ب ( هویت واقعی صاحب مدارک ) جعل کرده در حالی که در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم دارای مدرک دیپلم است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: 'مسعود . ک' که چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به جعل عنوان پزشک فیزیوتواپ و سرقت خودرو متعلق به مال باختگان اعتراف کرد؛ وی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: پس از تصادف شدید با یکی از خودروهای سرقت شده در منطقه نظام آباد خودرو را در همان محل سرقت رها کردم.
وی بیان کرد: متهم در خصوص نحوه انجام سرقت ها نیز به کارآگاهان گفت که به بهانه انجام ماساژ درمانی چندین نوبت به خانه شکات راه پیدا می کردم و از همین فرصت برای سرقت سوئیچ خودرو و ... استفاده می کردم؛ پس از آن، نیمه شب به پارکینگ خانه ها رفته و بدون هیچ گونه مشکل خاصی ماشین ها را سرقت می کردم.
چهری اضافه کرد: تحقیقات از متهم در مراحل ابتدایی و مقدماتی قرار دارد لذا از کلیه شکات و مال باختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت منزل، خودرو و یا کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.
تهرام/8138/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.