انور اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 بیمار خاص در استان وجود دارند که یک هزار و 643 نفر از این تعداد زیر پوشش بیمه سلامت بوده و از این سازمان خدمات درمانی می گیرند.
وی افزود: از این تعداد بیمار خاص زیر پوشش، 688 نفر دارای بیماری ام اس، 298 پیوند کلیه، 108 نفر تالاسمی، 463 نفر دیالیزی و 86 نفر نیز بیمار هموفیلی هستند.
مدیر کل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: براساس برآوردهای انجام شده به صورت میانگین ماهیانه 15 میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در استان هزینه می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان تلاش شد چالشی در زمینه اختصاص اعتبار برای هزینه درمان و داروی این بیماران ایجاد نشود.
اسماعیلی گفت: خرید داروهای مصرفی بیماران خاص هزینه بسیار بالایی دارد و بیمه سلامت در زمینه خدمات رسانی به این بیماران سال گذشته نه تنها کاهش هزینه نداشت بلکه افزایش هم داشت.
وی اظهار داشت: سالانه 6 درصد از مجموع اعتباراتی که در سرفصل های مختلف به بیمه سلامت استان اختصاص می یابد صرف هزینه درمان و داروی بیماران خاص می شود.
در استان کردستان بیش از یک میلیون و 53 هزار و 607 نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.