به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز سه شنبه در بازدید از پروژه آبخوان داری و آبخیزداری حوزه آبخیز کریم آباد دهگلان، اظهار داشت: اجرای عملیات های آبخیزداری و آبخوان داری در قالب پدافند غیر عامل هم بسیار موثر و کاربردی است.
وی افزود: با توجه به بارندگی های اخیر، احداث بندهای رسوب گیر و سازه های سنگی مورد نظر توانسته در کنترل و مدیریت سرعت آب رودخانه کریم آباد بسیار موثر عمل کند و از وقوع سیل و فرسایش خاک جلوگیری کرده است.
دادور تاکید کرد: اثر بخشی اجرای طرح های اداره کل آبخیز داری و منابع طبیعی بسیار سریع و زودبازده بوده است چنان که در حوزه کریم آباد مهاجرت معکوس به روستا به با سرعت بیشتری در حال انجام و تقاضا برای سکونت در روستا خالی از سکنه کریم آباد بسیار بالاست.
سرپرست فرمانداری دهگلان افزود: برای تخصیص اعتبار اجرای مطالعات حوزه های آبخیز شهرستان در شورای برنامه ریزی شهرستان، اقدامات موثری انجام می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری استان در حوزه آبخیز کریم آباد دهگلان، پنج سازه سنگی ملاتی به حجم سه هزار و 700 متر مکعب با اعتبار مصوب هشت میلیارد و 150 میلیون ریال اجرا شده است.
سعدی نقشبندی افزود: پیش‌بینی می شود 23 بند دیگر در این حوزه اجرایی شود.
وی با بیان اینکه آبخوانداری از کارهایی است که می‌تواند موجب سهولت در مدیریت نزولات آسمانی و آبها و رواناب های سطحی شود ، افزود: یکی از اهداف حوزه آبخیز کریم آباد تزریق مصنوعی آب به سفره‌های آب زیرزمینی است که برآورد می شود سالانه سه میلیون متر مکعب در سال به سفره های زیر زمینی تزریق شود.
9937 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.