اسحاق ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد شرکت کننده، چهار هزار و 973 نفر پس از شرکت در آزمون موفق به دریافت گواهینامه در حوزه های فنی و حرفه ای، صنایع دستی و کشاورزی شدند.
وی افزود: در سال 1397 اداره کل زندان های کردستان با همکاری مراکزی از جمله اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و صنایع دستی، شرایط و امکانات مناسب برای توسعه فعالیت های مهارت آموزی در زندان های استان را فراهم کرد که در این راستا می توان به آموزش بیش از 85 نوع مهارت در این مراکز اشاره کرد.
مدیرکل زندان های کردستان اضافه کرد: توجه به اشتغال و حرفه آموزی مددجویان در طول مدت حبس یکی از مهمترین برنامه های زندان های کردستان با هدف باز اجتماعی نمودن مددجویان است.
وی یکی دیگر از دستاورهای مهم در حوزه مهارت آموزی زندانیان در سال 1397 که ماحصل تعامل بسیار خوب میان اداره کل زندان ها و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است را آغاز عملیات ساخت و تجهیز مرکز آموزش ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی سنندج دانست.
ابراهیمی یادآور شد: ساختمان این مجموعه به مساحت 750 متر مربع آماده بهره برداری است که در آینده نزدیک و با تجهیز کامل آن شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه های مهارت آموزی در زندان مرکزی سنندج خواهیم بود.
این عضو شورای قضایی استان کردستان با تاکید بر این موضوع که نداشتن مهارت یکی از دلایل گسترش بیکاری و نهایتا وقوع جرم در جامعه است، گفت: آسیب شناسی های صورت گرفته در سطح زندان های استان حاکی از آن است که بیکاری رابطه مستقیمی با وقوع جرم و ورود افراد به زندان دارد.
وی تاکید کرد: مسئولین زندان های کردستان توسعه مهارت آموزی را از مهمترین برنامه های اصلاحی و تربیتی خود در سال 97 قرار دادند تا به این ترتیب ضمن کمک به کاهش آسیب در جامعه از بازگشت مجدد افراد به زندان نیز که امری بسیار هزینه بر برای دولت است، جلوگیری کنند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.